loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هندسه روحانی (مجموعه مقدمه های مخطوط علامه حسن زاده آملی بر آثار علمی)

4 (1)

ناشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری

گردآورنده کتاب سید مرتضی حسینی کمال آبادی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 85809 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
150,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب هندسه روحانی، رساله ‌ای در فلسفه هنر خوشنویسی به قلم علامه حسن زاده آملی و مجموعه مقدمه‌ های مخطوط وی بر کتاب ‌های علمی است که با تلاش حجت الاسلام سید مرتضی حسینی کمال آبادی، گردآوری و تعلیق شده است.

وی در این رساله به فلسفه هنر خوشنویسی از منظر دین و فلسفه پرداخته ‌اند و در آنجا خط را به گفته حکیم افلاطون، هندسه روحانی دانسته ‌اند که در قالب ابزار مادی ظهور کرده است. و نام کتاب نیز از همین جمله انتخاب شده است.

قسمت دوم کتاب مجموعه مقدمه‌ های مخطوط ایشان بر کتاب ‌های علمی است. از این مقدمه‌ ها در سنت حوزوی با عنوان «تقریظ» یاد می ‌شود. این مقدمه‌ ها در محورهای زیر نگاشته شده است:
1. بیان موضوع کتاب با شرح آیه ‌ای از قرآن ‌کریم و روایتی از معصومان (ع)؛
2. معرفی کتاب حاضر و تشکر از نویسنده آن؛
3. تشکر از ناشر و دست اندرکاران نشر.

زیبایی این نگاشته ‌ها به آن است که با دستخط زیبای حضرت علامه است، به گونه‌ ای که ناشران نیازی به حروف چینی نمی‌ دیدند و به چاپ دستخط بسنده می‌ کردند. محقق کتاب علاوه بر گردآوری این مخطوطات بر حروف چینی و حاشیه نگار، نکات و لغات مشکل آن اهتمام داشته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما