loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه گزیده های متون حدیثی (دوره هفت جلدی - با قاب)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گزیده کتاب های الخصال، المحاسن، إرشاد القلوب، تحف العقول، شهاب الأخبار، غررالحکم و دررالحکم، و مشکاة الأنوار فی غررالأخبار، هفت کتاب این مجموعه هستند.

مهمترین ویژگی ‌های این مجموعه را می توان چنین برشمرد:

1. شامل گزیده مهم‌ ترین متون حدیثی است.

2. در گزیده سازی، ترتیب تاریخی آثار، مورد نظر نبوده است و به تدریج، مهم‌ ترین مجموعه های حدیثی، از کهن ‌ترین آنها تا عصر حاضر، برگزین خواهند شد.

3. حجم هر کتاب و ترجمه آن میان یک‌صد تا دویست صفحه است.

4. همۀ گزیده ها در قطع و طرح یکسان عرضه می شوند.

5. هر گزیده شامل مقدّمه، متن و نمایه است: مقدّمه، به اختصار، دربردارنده زندگانی و جایگاه علمی پدیدآورنده کتاب و گزارشی از محتوا و ترسیم جایگاه آن در میان متون حدیثی است. متن، شامل احادیث برگزیده همراه با اِعراب، ترجمه و در صورت نیاز، شرح است. در نمایه، فهرست موضوعی کاملی در پایان هر مجموعه ارائه می شود که با رجوع به آن می توان به صورت موضوعی به احادیث دست یافت.

6. منابع احادیث، حتّی الامکان، شناسایی شده و در پانوشت هر صفحه آورده شده است؛ جز در متونی که از مصادر اصلی به شمار می آیند.

7. سعی شده است در گزیده ها، ترتیب مطالب رعایت شود. در مواردی که ساختار جدیدی در نظر گرفته شود، در مقدّمه به آن تصریح می شود.

8. در انتخاب احادیث، حتّی الامکان، معیارهای ذیل در نظر بوده است:

الف. عموم به آن نیازمند باشند؛

ب. کوتاه، گویا و کاربردی باشد؛

ج. ناظر به یکی از مسائل اعتقادی، عبادی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و... باشد، امید به زندگی را افزایش دهد و مکارم اخلاقی و اصول انسانی را تقویت کند.

9. سعی شده است تا در ترجمه احادیث، نثر معیار رعایت شود.

10. گزیده هر اثر، محصول کار جمعی است که زیر نظر دبیر مجموعه تدوین می شود. در صفحه حقوق هر گزیده، همکاران آن شناسانده می شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما