loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجددشناسی و غرب شناسی: حقیقت های متضاد

5 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده حسین کچویان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 232

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب تجددشناسی و غرب شناسی: حقیقت های متضاد، نوشته حسین کچویان است و در انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است. محور اصلی بحث در کتاب حاضر تفکیک «غرب شناسی» از «تجدد شناسی» است. تجددشناسی ناظر بر بخش عمده ای از تلاش هایی است که برای شناخت غرب، پس از نزدیک به دو قرن آشنایی با آن در ایران، صورت گرفته است.
آنچه امروزه در ایران «علوم انسانی» خوانده می شود ، در واقع شکلی از تجدد شناسی است و صاحب نظران مختلف این علوم اعم از فلسفه ، تاریخ ، سیاست، جامعه شناسی، اقتصاد،انسان شناسی و نظایر آن دائما در کار ارائه شناختی از غرب بوده اند. محتوای این علوم، نظریاتی است که محققان و دانشمندان غربی، در مورد جوامع خودشان مطرح کرده اند و به سرعت به برنامه های آموزشی علوم انسانی آن ها راه یافته و ما در نظام علمی خودمان آن ها را تکرا می کنیم. بر این اساس هر گونه تلاش برای غرب شناسی از دایره شناختی علوم انسانی که در کشور ما تدریس می شود خارج است. اساسا تا کنون یا طرح مسئله ای در خصوص غرب شناسی، صورت نگرفته یا اینکه پاسخ درخور و شایسته ای به آن داده نشده است.
آنچه نیز که تحت عنوان غرب شناسی مطرح بوده. چیزی جز همان تجدد شناسی رایج نبوده است. کتاب تجددشناسی و غرب شناسی: حقیقت های متضاد، دل مشغول طرح مسئله شناخت غرب به عنوان یک تمدن متمایز و خاص، در کلیت خودش است. چنین تصوری از غرب شناسی، تنها در نیجه و قوع انقلاب اسلامی 1357 در ایران، امکان طرح شدن یافته ودر واقع ، غرب شناسی ،همان شناخت بایسته ما از غرب و شرط تداوم وبقای انقلاب اسلامی است. کتاب تجددشناسی و غرب شناسی: حقیقت های متضاد، به بحث در مورد شرایط و لوازم طرح این حوزه شناختی می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما