loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ادبیات عمومی و ادبیات تطبیقی (رساله راهبردی)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مؤلف در این اثر ابتدا به تعریف و توصیف مفاهیم ادبیات ملی و ادبیات عمومی (همگانی یا جهانی) و مرزبندیهای سنتی و مدرن میان این مفاهیم می‌پردازد. سپس چگونگی شکل‌گیری ادبیات تطبیقی و شیوه بررسی و مطالعه تطبیقی از طریق آشنایی با ادبیات دیگر کشورها و توجه به تأثیر و تأثرات متقابل، آنها را توصیف می‌کند؛ و در نهایت چشم‌انداز شکل‌گیری ادبیاتی واحد با عنوان ادبیات عمومی یا جهانی را از خلال ادبیاتهای مای و برپایه مطالعات تطبیقی ترسیم می‌کند؛ و بر این اساس، راهنمایی بنیادین و راهبردی برای نگاه و عمل به این علم را فرا راه جویندگان آن قرار می‌دهد. لذا این کتاب که "ویژگی قطعاً آموزشی دارد"، یکی از اولین رساله‌های نظری و کاربردی ادبیات تطبیقی است که با ترسیم اولین مراحل تکوینی ادبیات تطبیقی و با زیرعنوان "رساله راهبردی" خود، مشخصاً به صورت کاملاً علمی و عملی برای آموزش مبانی ادبیات تطبیقی تدوین گردیده است

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته زبان و ادبیات فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع فرعی درس «ادبیات تطبیقی» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما