loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ نگاری عربی در دوره میانه (مولف در مقام کنشگر)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تاریخ‌نگاری عربی در دوره میانه پژوهشی است که به زمینه‌های اجتماعی و ساختارهای روایی متون تاریخ‌نگاری اسلامی پیشامدرن می‌پردازد که به زبان عربی نوشته شده‌اند و با بهره‌گیری از تأملات نظری جدید درباره نوشته‌های تاریخی در قرون وسطای اروپا، رویکردهای برگرفته از علوم اجتماعی و مطالعات ادبی را برای پژوهش روی دو اثر معروف وقایع‌نگاری دوره ایوبیان به هم می‌آمیزد. نتیجه آنکه مؤلفان این آثار، مفسران فعال جامعه‌هایشان بوده‌اند و هم در محیط اجتماعی‌شان و هم در شکل‌دادن به متن‌هایشان نقش مهمی داشته‌اند. این کتاب، با بهره بردن از یک رهیافت نظری نو به تاریخ‌نگاری عربی پیشامدرن، خوانشی اصیل از این متون عرضه می‌کند و می‌تواند نقش چشمگیری در حوزه رو به رشد مطالعات تاریخ‌نگاری ایفا کند.

این کتاب به عنوان منبع کمک‌درسی برای دانشجویان رشته تاریخ در مقطع کارشناسی ارشد برای درس «نقد متون تاریخی» به ارزش 2 واحد و نیز برای درس‌های مرتبط با تاریخ‌نگاری در اسلام در رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی قابل استفاده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما