loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ‌ نگاری در قرن بیستم: از عینیت علمی تا چالش پسامدرن

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

برای کسانی که می‌خواهند بدانند تاریخ، در تکاپوهای خود برای تبدیل شدن به یک رشته دانشگاهی و علمی، از آغاز این تکاپوها در قرن نوزدهم میلادی تا آخرین تلاش‌ها در انتهای قرن بیستم، چه مسیرهایی را طی کرده و چه تحولات روش‌شناختی‌ای در پژوهش تاریخی و در فهم هستی‌شناختی‌ وقایع تاریخی را پشت سر گذاشته،

مطالعه این کتابْ مفید، راهگشا و هیجان‌انگیز خواهد بود. در این مسیر، اندیشه‌های مختلفی در دانشوری تاریخ به میان آمده است که در کتاب حاضر دست‌ کم به مهم‌ترین آنها پرداخته می‌شود، از آن جمله است: مکتب تاریخی رانکه، تاریخ‌دانان طرفدار علوم اجتماعی، گرایش‌های کمّی‌نگر در آمریکا و فرانسه، علم تاریخ مارکسیستی، مکتب آنال، تاریخ اقتصادی و اجتماعی و تقابل آنها با تاریخ سیاسی، تاریخ در اندیشه اعضای مکتب فرانکفورت، تاریخ خُردنگر، چرخش زبانی در تاریخ و تاریخ زندگی روزمره. خواننده با مطالعه این کتاب، در عین اختصار، با اهمّ بحث‌های مطرح‌شده در این موضوعات آشنا می‌شود و راه‌هایی برای تکمیل و ادامه مطالعاتش بر او گشوده خواهد شد، بلکه شاید رهیافت‌های روش‌شناختی جدیدی نیز بر او گشوده شود و بتواند در پژوهش‌های تاریخی آتی خویش از آنها بهره ببرد. از این منظر، این کتاب هم به کار دانشجویان می‌آید و هم به کار پژوهشگرانی که مستقیماً در پژوهش تاریخی دست دارند.

"اگر به دنبال یک کتاب مقدماتی بسیار خوب و پر از اطلاعات در مورد برخی از دیدگاه‌های مهم تاریخی در حدود یک قرن گذشته هستید... کتابی از این بهتر پیدا نمی‌کنید.‍‍" (ریچارد ایوانز)

"ریچارد ایوانز ’این کتاب همه خوبی‌هایی را که از ایگرس انتظار داریم در خود جمع کرده است: وضوح، بی‌طرفی، توازن، و توانایی نشان دادن ارتباط بین روندهای نگارش تاریخ با بافت‌های اجتماعی و فرهنگی‌شان." (پیتر برک)

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته تاریخ به عنوان کتاب کمکی دروس فلسفه تاریخ، تاریخ‌نگاری، و مکاتب تاریخ‌نگاری ترجمه شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما