loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر نمایش درمانی: شخص و آستانه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 86244 10003022
12,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«با بدنم به درون روایت می‌روم، در آن مشارکت می‌کنم و با طنین‌های تقلیدی‌اش از آن واقعه‌ای اجتماعی می‌سازم ... از این نظر روایت، اصلِ آزادی و قدرتی را یادآور می‌شود که ما انسان‌های واجد تفکر و تخیل، بر سرنوشت خویش اعمال می‌کنیم». پیتروتسلا در این کتاب واقعیت‌هایی را شرح می‌دهد که ریشه در تجربه او در مقام نمایش- درمانگر دارند و آنچه را شرح می‌دهد امور ملموس و تجربه‌پذیرند، نه بحث‌های انتزاعی یا تخیلی. وقتی از ورود بدن به درون روایت سخن می‌گوید از بدنی سخن می‌گوید که هم آشکارکننده است و هم آشکار‌شونده. این همان «تجربه و ماسک آغازین است ... محل عزیمت به سوی یک زبان نمایشی مشترک ....». طنین‌های این کتاب ابعاد بسیاری دارد، از جمله بررسی این امر که در یک فرهنگ خاص از عقل و جنون چه تعبیری وجود دارد، بیماری‌های روانی و انواع خاص از دست رفتنِ روابطِ میان‌فردی چگونه تعریف می‌شود، چگونه وجودهای سر به مهر ـ آن‌هایی که پیتر بروک «ارواح مهر‌و‌موم‌شده» می‌نامد ـ به این امکان دست می‌یابند که از طریق فرایندهای نمایشی «امکانی استعاری بیابند تا در قالب تصاویری ظاهر شوند که به میراثی همگانی بدل شده‌اند، زنجیرهای انزوا را بگسلند و خود را همچون محل‌های رویارویی نشان دهند».

این کتاب برای دانشجویان رشته نمایش در مقطع کارشناسی به عنوان کتاب مبنایی ترجمه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما