loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ادیان هند

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 86253 10003022
260,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در هندویی همه چیز از وداها و ادبیات ودایی آغاز می‌شود. در این مجموعه با نظام‌های دینی و عبادی متنوع وگاه بسیار متمایز روبه‌رو هستیم. تمایلات و اندیشه‌های یگانه‌پرستی، و حتی توحید وجودی، در سرودهای ودایی متأخر و در براهمنه‌ها و به‌ویژه در اوپَنیشَدها کاملاً مشهود است. اندیشه دینی متفکرانِ ودایی به توحید و یکتاگرایی نیز محدود نماند و سرانجام به توحید وجودی و وحدتِ وجود انجامید. پس از دوره ودایی، از قرن 6 قبل از میلاد به بعد، تحولات مهمی در سرزمین هند و اعتقادات مردمان این سرزمین پدید آمد که به طور کلی عبارت است از: الف) ظهور ادبیات حماسی و شکل‌گیری مهم‌ترین متون حماسی؛ ب) ظهور دین‌ها وآیین‌های جدید؛ از جمله آیین بهاگوته و پاشوپته، دین جین و بودایی. افزون بر آن، از سده چهارم قبل از میلاد به بعد به تدریج مکاتب فلسفی هند شکل گرفت که از آن میان، مکتب ودانته از اهمیت و شهرت بسزایی برخوردار است. در سده نهم هجری/ پانزدهم میلادی، شخصیتی مهم، موسوم به نانک، در ایالت پنجاب پا به عرصه وجود نهاد و تحت تأثیر تعالیم اسلام و دین هندویی، آیینی را پایه‌گذارد که به آیین سیکْهـ مشهورشد. در سده‌های نوزده تا بیست میلادی نیز تحولات اعتقادی و مذهبی مهمی در سرزمین هند روی‌داد و جنبش‌های اصلاحی مهمی در این دوره ظهور کردند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: نهضت براهموسماج (برهماسماج)، و نهضت آریه سماج.

این کتاب برای دانشجویان رشته «ادیان و عرفان» در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی دروس «ادیان هند (1) و (2)» به ارزش 4 واحد تدوین شده و همچنین در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری رشته‌های ادیان و عرفان و ادیان غیر ابراهیمی منبعی درخور استفاده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما