loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی شاهانه در شهر زمردی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 8699 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

راجیو چاندراسکاران، نویسنده این اثر و رییس دفتر سابق واشنگتن پست در بغداد، با تجربه ای که از حضور در عراق به دست آورده، سعی کرده شرایط نابسامان نیروهای ائتلافی در زمان اشغال این کشور را نقد و تحلیل کند. «زندگی شاهانه در شهر زمردی» بر اساس واقعیت نوشته شده و نگاهی دارد به چگونگی کنترل عراق توسط نیروهای ائتلاف در دوره ای تقریبا یک ساله.
راجیو چاندراسکاران در این اثر جزییات فراوانی از حوادث سال های حمله به عراق می آورد و در برخی قسمت ها رازهای ناگفته ای از برنامه های دولت آمریکا را در این دوران بیان می کند. انتقادهای این نویسنده از جنگ و خونریزی هایی نظامیان آمریکایی در عراق، در کنار بیان حوادثی که در کنار تلخی، گاه نیشخندی را بر لبان خواننده می آورد جالب توجه است. مثلا حوادثی که در زمان راه اندازی پروژه راه اندازی دوباره بورس در عراق به وقوع پیوست، آن قدر مضحک و خنده دار است که تعجب مخاطب را بر می انگیزد. برنامه هایی که از سوی واشنگتن به نظامیان تحمیل می شد و هدف تمام آن ها آمریکایی کردن کشور عراق بود.
نویسنده این کتاب دلیل انتشار آن «زندگی شاهانه در شهر زمردی» را تلاشی در جهت روشن کردن علت تلاش های آمریکا برای اشغال عراق معرفی کرده است. وی در خلال بیان حوادثی که در زمان جنگ در کشور عراق به وقوع پیوستند، به عواقب فاجعه آمیز آن نیز اشاراتی می کند. این نویسنده معتقد است هجوم آمریکایی ها به نوعی با شکست پنتاگون در تمامی برنامه هایش برابر شد؛ برنامه هایی که جز خرابی چیزی به بار نیاوردند.

این نویسنده با انتقاد از شرایط عراق، در صدد است نشان دهد رویکرد ایالات متحده در قبال عراق کاملا اشتباه بوده است. وی با ذکر این که حدود نیمی از مردم کشور عراق بیکار بودند، عنوان می کند که آن ها در مرحله اول چیزی جدا از دموکراسی آن هم به سبک آمریکایی نیاز داشتند. موضوعی که کشور آمریکا آن را به درستی درک نکرد و تنها در پی کسب منافع بیشتر برای خود بود.

راجیو چاندراسکاران معتقد است با وارد شدن آمریکا به خاک عراق چیزهایی تغییر کرد که در مقابل فرهنگ و مذهب مردم عراق قرار داشت. وی حتی از تغییر دادن ذائقه مردم عراق می نویسد و نظامیان آمریکا را به دلیل تحمیل فرهنگ خود به مردم عراق مورد انتقاد قرار می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما