loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مختار ثقفی و نهضت توابین

5 (1)

ناشر معروف

نویسنده احمد الدجیلی

مترجم محمدعلی لسانی فشارکی

تعداد صفحات : 128

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

همان گونه که از عنوان اثر برمی آید، این کتاب با نگاهی تاریخی به زندگی مختار ثقفی و نهضت توابین به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده در این اثر کوشیده تا با بررسی جامع پیرامون زندگی مختار، به عنوان رهبر توابین، به چرایی این نهضت و اهداف قیام کنندگان بپردازد. این کتاب در 7 فصل تدوین شده است که هر یک از این فصول، به قسمتی از زندگی مختار اختصاص داده شده تا در نهایت به قیام می رسد.

نخستین فصل این مجموعه، به زندگی مختار و خاندان وی پرداخته است. فصل دوم زندگی مختار قبل از قیام را مورد بررسی قرار می دهد. نهضت توابین عنوان سومین فصل این مجموعه است که در آن عناوینی چون انگیزه های نهضت، آغاز نهضت و علت شکست نهضت توابین مطرح و بررسی شده است.

قیام مختار، عنوان چهارمین فصل این اثر است که نویسنده در آن مباحثی چون در آستانه قیام، پیروزی انقلاب و پس از پیروز را مطرح می کند. بررسی سیاست مختار نیز به فصل پنجم واگذار شده که در آن عناوینی چون سرکوبی مخالفان، اعدام جنایتکاران، بررسی نظری اعدام های انقلابی مختار، اعدام حرمله و... دیده می شود.

الدجیلی در نگارش اثر از منابع متعددی بهره برده است که از آن ها می توان به فرق الشیعه، انساب الاشراف، مروج الذهب، املل و النحل، رجال، الفرق بین الفرق و... اشاره داشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما