loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کارکرد های اجتماعی اعتقاد به مهدویت

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده محمود ملکی راد

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 344

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87163 10003022
55,000 49,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اندیشه مهدویت در فرهنگ شیعی به علت پیوند استوار با اعتقاد به امام حیّ از اهمیت و جایگاه ممتازی برخوردار است و در حوزه‌های فردی و اجتماعی آثار و پیامدهایی دارد. بیشترین کارکرد های باور به مهدویت با بحث «انتظار» گره خورده است. انتظار فرج موجب آمادگی جامعه در حوزه ‌های مختلف اعتقادی و فکری، اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و سیاسی است و به احیای آرمان‌گرایی و نشاط و پویایی و وظیفه ‌شناسی و روح امید در افراد می‌انجامد و جامعه را در این زمینه به کوشش و تلاش وا می‌دارد. در تبیین کارکردی اندیشه مهدویت، پیامدها و آثار و کارکردهای آموزه مهدویت تحلیل و تبیین می‌شود. شناخت و تبیین کارکردهای اجتماعی آموزه مهدویت می‌تواند آثار و پیامد های مفیدی برای جامعه داشته باشد. مهم‌ترین آثار و کارکردهای اجتماعی اندیشه مهدویت از این قرار است: 1.‌ کارکرد در ساحت فرهنگ؛ 2. کارکرد در ساحت نهاد های اجتماعی؛ 3. کارکرد در ساحت نظام اجتماعی جامعه منتظِر.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما