loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مکتب ‌های عرفانی حوزه ‌های علمی شیعه در هند و پاکستان

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده غلامرضا جلالی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 382

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87168 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بازگشت به عرفان و آموزه‌ های عرفانی و درنگ در تاریخ اسلامی به‌ویژه تاریخ صدر اسلام و سیره نبوی مسلمانان را از افراط و تفریط باز می‌دارد و در چنین شرایطی وحدت می‌تواند شکل پیدا کند. باید متوجه اهمیت فهم عرفانی از اسلام شد و دریافت که راهبری جهان از راه اسلام و فهم مشترک و درست آن امکان‌پذیر است.

علمای شیعی ایران در کنار انتقال حکمت و عرفان ایرانی به هند و پاکستان از منابع غنی کتابخانه‌ های کم ‌مانند این دو کشور بهره برده‌اند. آنها در این کشور بیشتر در پی فهم عرفان هندی و دریافت‌ های شهودی و عرفانی بوده‌اند. از این منظر ما همانندی‌ های بسیاری میان اندیشه ‌های افرادی چون می رسید علی همدانی و ملاصدرا با برهمنان در باب وحدت وجود، حرکت جوهری و اتحاد عاقل و معقول می‌یابیم. این امر از اهمیت استراتژیک عرفان در تعامل با حوزه‌های دیگر فرهنگی در بحث تمدن‌سازی حکایت دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما