loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هویت ملی در اسناد فرادستی جمهوری اسلامی ایران

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده میثم بلباسی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 504

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87185 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این پژوهش در پی ترسیم برجستگی عناصر و مؤلفه‌های هویت ملی ایرانی در اسناد فرادستی (قانون اساسی، سند چشم‌انداز، برنامه‌های توسعه) نظام جمهوری اسلامی ایران و عوامل مؤثر بر آن است. یافته‌های پژوهش حکایت از آن دارد که اسناد فرادستی نظام جمهوری اسلامی ایران نگاهی ترکیبی به عناصر هویت ملی ایرانی دارند؛ اما برجستگی مؤلفه‌های هویتی در آنها یکسان نیست و از گفتمان‌های سیاسی حاکم در کشور تبعیت می‌کنند. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سند چشم‌انداز تحت تأثیر گفتمان انقلاب اسلامی و رهبران نظام سیاسی، عناصر تاریخی و مدرن را با برجستگی هویت دینی تلفیق نموده‌اند؛ حال آنکه برجستگی عناصر هویت ملی ایرانی در برنامه‌های توسعه، تابعی از گفتمان‌های دولت‌های حاکم است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما