loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بانوان محدث شیعه و خدمت به حدیث تا پایان قرن پنجم هجری قمری

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده سیده طیبه موسوی اصل

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 488

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87443 10003022
220,000 209,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

درباره زندگی زنان دانشمند و محدث از گذشته تاکنون تالیفات متعددی به رشته تحریر درآمده است و دو کتاب خصوصا درباره زنان محدث شیعه نگاشته شده به نام ‌های محدثات شیعه نهله غروی و زنان دانشمند و راوی حدیث تالیف احمد صادقی است که به زندگی نامه زنان محدث و دانشمند شیعه تا دوره متاخرین پرداخته ‌اند.

نویسنده کتاب «نقش بانوان محدث شیعه در خدمت به حدیث تا پایان قرن پنجم هجری» نوشته سیده طیبه موسوی اصل ضمن بهره‌ مندی از آثار ذکر شده به زوایای جدیدی از زندگی شخصی و علمی و همچنین وضعیت رجالی و حدیثی راویان زن شیعه دست یافته که در این دو کتاب دیده نشده است. علاوه بر آن زنانی معرفی شده اند که در هیچ یک از کتب رجال، تراجم و شرح حال نویسی، نامی از آنها به میان نیامده و تنها از طریق سلسله اسناد روایات و گزارش ‌های تاریخی یا ضمن شرح حال راویان مرد به راوی بودن آنها پی می ‌بریم.

هدف اصلی این پژوهش، نگرشی نو در سه بخش کلی سیری در تاریخ تدوین حدیث شیعه، معرفی بانوان محدث شیعه و بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی موثر بر کارکردهای حدیثی بانوان شیعه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما