loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

متن، ترجمه و شرح اصول کافی 1 (همراه با لوح فشرده)

کتاب اول: العقل و الجهل

5 (1)

ناشر شمس الضحی

نویسنده محمد بن یعقوب کلینی

مترجم علیرضا منفردکیا

شارح حسین درگاهی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 192

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب شریف کافی و مولف آن؛ محمد بن یعقوب کلینی (م٣٢٩ق) جایگاهی در فرهنگ مکتوب و مولفین امامیه دارد که همه بزرگان در آن فرهنگ آن را تجلیل و تعظیم می کنند.

جامعیت این کتاب در معارف و معانی فرهنگ شیعی، به همراه دقت و اتقان علمی که در تألیف آن بکار رفته؛ حضور کلینی در هنگام تألیف آن در غیبت صغرای امام زمان صلوات الله علیه، در کنار نواب خاصه آن حضرت؛ لذا: احتمال دسترسی ایشان به ناحیه مقدسه بواسطه آن نواب، اهمیت بی نظیری به این کتاب بخشیده است.

بخش فروع این کتاب به همراه سه کتاب دیگر، منابع چهارگانه اصلی فقه شیعه را تشکیل می دهد. و اما بخش اصول آن جامع تمام معارف شیعی در عقاید، اخلاق، آداب و سنن می باشد.

علاوه بر آنچه گفته شد، از خصوصیات این کتاب تبویب مطالب آن است که نشان از ساختار مستحکم تعلیمی - تربیتی فرهنگ امامیه، و فهم وسیع، عمیق و دقیق کلینی بزرگ از این فرهنگ دارد.

به جرات می توان گفت که هرکس بخش اصول کافی را بداند و بفهمد و در موارد عملی، عامل به آنها بوده باشد، یک عالم عمال و شیعه تمام است.

به همین دلیل، مبادرت به دعوت از علاقمندان برای همراهی در خوانش و شرح این کتاب شد؛ شرحی که در آن لطایف معارفی و ظرایف کاربردی احادیث نورانی اهل بیت علیهم السلام نمایانده شده باشد؛ و ما توفیقی الا بالله؛ علیه توکلت وإلیه أنیب.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما