loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اعتماد به نفس ملی: بررسی جایگاه خودباوری در پیشرفت کشور

اندیشنامه پیشرفت - 7

ناشر دیدمان

نویسنده جمعی از نویسندگان

با همکاری اندیشکده برهان

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 66

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87598 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
160,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اعتماد به نفس ملی به همت جمعی از نویسندگان از انتشارات دیدمان منتشر شده است.

تردیدی نیست که برای تأمین سعادت اعضای یک جامعه صرف اتکای به منابع مادی کفایت نمی‌کند. برخورداری از روحیۀ معنوی و عزم و اعتماد به نفس ملّی برای نیل به آرمان‌ها از لوازم قطعی حیات فردی و اجتماعی است. «اعتماد به نفس ملّی» به عنوان تصویر و ذهنیّت یک جامعۀ با هویّت از خود، از پیش فرض‌های حیات اجتماعی محسوب می‌شود. این اعتماد به نفس ملّی است که امنیّت شهروندان را تأمین می‌کند، سنت‌ها و سبک زندگی اصیل را حفظ می‌کند، بحران‌های اقتصادی را به فرصت‌هایی برای شکوفایی تبدیل می‌نماید و از تهاجم فرهنگی، نسلی مقتدرتر و معتقدتر به آرمان‌ها و اصولش تربیت می‌کند.
از این رو تقویّت مبانی اعتماد به نفس ملّی از اولیّات و اولویّات برنامه‌های فرهنگی و سیاسی است که باید مورد توجّه برنامه ریزان و تصمیم گیران همۀ عرصه‌ها باشد. هر اقدام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی هنری یا ورزشی که روحیۀ اعتماد را در جوانِ زیست بوم حاکمیّت جمهوری اسلامی به مخاطره بیندازد به مثابهی سمّ مهلکی است که نشر و بسط آن به سادگی قابل کنترل نخواهد بود. بنابراین شناخت دقیق‌تر و بهتر از زوایای این مؤلّفه ی مهم حیات اجتماعی باید در مطمح نظر همۀ دلسوزان و دغدغه مندان قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما