loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چشمه ‌های ناب: سلوک در عرفان اهل بیتی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87621 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اصالت در عرفان، از آن عرفان عملی است نه عرفان نظری یا علم عرفان عملی، اساساً آنگاه که از عرفان و عارف سخن به میان می ‌آید، مقصود حقایق وجودی و ویژگی ‌های الهی – توحیدی متجلی در کلام و کردار، قول و فعل و همه حرکات و سکنات عارف است که آن را با مجاهدت مستمر در راه خدا و اخلاص و عمل صالح تحصیل کرد‌‌. سالکی که در بستر سلوک، مرحله به مرحله و منزل به منزل سیر کرده و تجربیات سالکانه را در نهایت به تجربه عرفانی و عارفانه تبدیل کرده و خدایی شده است‌‌.

آنچه در نوشتار حاضر نیز ملاحظه می‌ فرمایید، بعد از مباحث مقدماتی مفهوم شناختی و تاریخی مختصر، بحث از اهمیت و نقش معرفت به خدا در سیر و سلوک و سپس مختصات و شرایط سیر و سلوک اهل بیتی است تا روشن شود که مقدمات و الزامات سالک و عارف شدن چیست و باید و نباید ‌های سلوکی چیست؟

در واقع مباحثی در زمینه باید و نبایدهای سلوک توحیدی – ولایی شریعت‌گرایانه که در عین حال عقل‌گرا و جامعه محور عرضه شد تا زمینه برای برخی دستورالعمل‌ های سلوکی و سازنده فراهم شود و روش عبدالله شدن و عندالله گشتن مقدمه نیل به شهود قلبی وجه خدای سبحان و متصف به اوصاف الهی و مظهر اسمای حسنای خدای تبارک و تعالی شدن نیز در لابلای مباحث تعلیم داده شود‌‌.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما