loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجهول بودن مورد معامله

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید حسن وحدتی شبیری

سال نشر : 1379

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87720 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به موضوع «مجهول بودن مورد معامله» به عنوان بخشی از قاعده غرر پرداخته است. با توجه به نبود کتابی مستقل به زبان فارسی در این زمینه، گردآوری مبانی و قلمروی «اصل لزوم رفع ابهام» لزوم نگارش این کتاب را روشن می نماید.
این اثر دارای چهار بخش است. بخش اول یا کلیات در دو فصل ارائه شده است: در فصل اول، کلیاتی در مورد تعاریف و تقسیم ها آمده و فصل دوم به سابقه این موضوع در فقه امامیه، اهل سنّت و حقوق جدید پرداخته است. بخش دوم نیز دارای دو فصل است: فصل اول به مبانی تحلیلی و روایی اصل لزوم رفع ابهام پرداخته و در فصل دوم تأثیر جهل بر وضعیت عقد و روابط طرفین بررسی شده است. بخش سوم مشتمل بر سه فصل است: فصل اول، معیار رفع ابهام از اوصاف و تئوری های مختلف در این مورد را به صورت تطبیقی بیان کرده و فصل دوم به معیار رفع ابهام از مقدار پرداخته است. فصل سوم نیز به قابل تعیین بودن مورد معامله اختصاص یافته است.
بخش چهارم شامل استثنائات وارده بر اصل لزوم رفع ابهام است. این بخش به سه فصل تقسیم شده است: در فصل اول، مجهول بودن توابع مورد معامله و توابع عقد، در فصل دوم، عقود احسانی و در فصل سوم قراردادهای احتمالی بیان شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما