loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واقع گرایی دینی در قرن بیستم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87797 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر پژوهشی در زمینه قلمروی فلسفه دین و چالش های مربوط به واقع گرایی و غیر واقع گرایی دینی در قرآن بیستم و در میان فلاسفه غرب است.

در این نوشتار تضارب آراء و افکار گوناگون و اندیشه های فلسفی در حوزه دین منعکس شده و رویکردهای مختلف در موضوع واقع گرایی و غیر واقع گرایی مطرح گردیده و چالش هایی که اندیشمندان و فلاسفه غرب در این زمینه به آن قابل هستند مورد تجزیه و تحلیل و نقد قرار گرفته است.

از این رو نویسنده ابتدا تعریفی از چیستی واقع گرایی و غیر واقع گرایی از لحاظ لغوی و اصطلاحی ارایه نموده و از منظر هستی شناختی، معرفت شناختی، علمی، معناشناختی و ارزش شناختی به تبیین مفهوم آن پرداخته است. در ادامه وی دیدگاه های فلاسف های مانند جان هیک، ویتگنشتاین و دان کیو پیت در مورد غیرواقع گرایی دینی منعکس نموده و کلیات افکار آنان را مورد ارزیابی قرار داده است. وی آنگاه به انواع واقع گرایی مانند واقع گرایی خام و انتقادی، واقع گرایی محض، واقع گرایی تقربی و ویژگی های هر یک از آنها را بیان کرده و دیدگاه های برخی از فلاسفه معاصر مسلمان را در این زمینه مطرح کرده و در یک جمع بندی به اثبات واقع گرایی گزاره ها و آموزه های دینی پرداخته است.
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما