loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش فرهنگ سازی پاکدامنی در قرآن

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87828 10003022
116,000 104,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از کلیدی ترین مقولات فرهنگی صحنه ی مبارزه با استکبار جهانی، مسأله ی اخلاق و رفتارهای جنسی مردم در ایران و کشورهای اسلامی است. اندیشمندان اسلامی باید به فکر راه حلی باشند تا نسلهای جدید و به خصوص جوانان، توان آراسته شدن به پاکدامنی را پیدا کنند. متأسفانه روشهای فرهنگسازی این مقوله، از مدل روشنی برخوردار نبوده، به همین علت تلاش های فرهنگی و تربیتی دستگاه های مربوطه، رویش ها و محصول های بایسته را نداشته است.

نسخه ی درمان دردها و راه برپاکردن عادلانه ی اجتماعات انسانی و اسلامی، بازگشت به قرآن است. میتوان از سیر اقدامات قرآن، مدلها و الگوهای ساده شده ای برای تحولات اجتماعی و اخلاقی جوامع جدید به دست‌آورد.

مؤسسه قرآنی تمهید، یادگار ارزشمند استاد محمد هادی معرفت بر مسأله مهندسی فرهنگی متمرکز شده و درصدد است تا فرهنگ سازی و بازسازی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر پایه رهنمودهای قرآن سامان دهد؛ ازاین رو با رویکرد ترتیب نزولی (تنزیلی)، پیگیر شناخت روش های فرهنگ سازی است که از قرآن استخراج و استنباط شده باشد.

کتاب «روش فرهنگسازی پاکدامنی در قرآن»، اثر مفسر فرزانه استاد حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور تلاشی در جهت معرفی مراحل تغییر و سیر قرآنی تحول، از آلودگی جنسی به پاکدامنی در جامعه است که با همکاری مرکز نشر هاجر به زیور طبع آراسته شده است.

در این کتاب مراحل اجتناب دادن مردم از آلودگی، ارزشگذاری و تثبیت پرهیز از آلودگی جنسی، هنجارسازی پرهیز از آلودگی جنسی در اجتماع و راههای مراقبت از هنجارها تبیین میگردد.
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما