loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت و کنش جمعی

چرا فراخوان های اجتماعی و سیاسی به داستان نیاز دارند

ناشر نشر اطراف

نویسنده فردریک دبلیو میر

مترجم الهام شوشتری زاده

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87844 10003022
104,000 98,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب روایت و کنش جمعی، تلاشی فکری برای توضیح بهتر و جامع‌ ترِ شیوه‌ گروه ‌های انسانی برای غلبه بر موانع کنش جمعی ‌ست؛ توضیحی مبتنی بر روایت و قصه.
فردریک میر در این کتاب یافته ‌‌های شاخه ‌های مختلف علوم رفتاری و اجتماعی را در کنار مفاهیم و نظریه ‌های جدید علوم سیاسی و اقتصاد و جامعه ‌شناسی به کار می ‌گیرد تا تصویر واضح‌ تری از نقش محوری روایت در اندیشه‌، احساسات و رفتار انسانی ترسیم کند. حاصل تلاش او نقطه‌ شروعی ‌ست برای نظریه‌ پردازیِ روایت‌ ‌محور در حوزه ‌های علوم اجتماعی و علوم سیاسی.

مِیِر در این کتاب با بهره ‌گیری از یافته ‌های علوم سیاسی، جامعه ‌شناسی، اقتصاد رفتاری، عصب ‌شناسی، مطالعات تاریخی و فرهنگی، ادبیات و نظریه‌ روایت، توضیح می‌ دهد که چرا قصه ‌ها می‌ توانند ما را به رفتارهایی خاص برانگیزند و چگونه چنین کاری می‌ کنند. از نگاه او انسان، در کنار همه‌ چیزهای دیگر، موجودی قصه‌ گو و قصه ‌خوست. ما به کمک داستان ‌ها به تجربه ‌هایمان معنا می‌ دهیم، هویت‌ مان را تعریف می‌ کنیم و قالبی برای رفتارهایمان می ‌سازیم. و چون این‌ گونه به داستان و روایت خو گرفته ‌ایم، قصه ‌هایی که دیگران برایمان می ‌گویند گاهی به جان ‌مان می‌ نشینند و نگاه‌ مان را تغییر می ‌دهند و ما را به عمل بر می ‌انگیزند.

این کتاب از مجموعه کتاب ‌های نطری روایت در نشر اطراف چاپ شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما