loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بر بال ملائک: جشن نامه حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر

39 مقاله گزارشی، پژوهشی، اسنادی، و سفرنامه ای، در حوزه حج و زیارت

ناشر نشر علم

تحقیق و تنظیم کتاب رسول جعفریان

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 1118

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87846 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه فراهم آمده، شامل 39 مقاله و رساله، شامل دو بخش است. بخش اول شامل مقالاتی است که درباره شخص آقای قاضی ‌عسکر، مدیریت وی و مسائل مربوط به حج در دوره ایشان است. بخش دوم مقالات و رساله ‌ها و سفرنامه ‌هایی در حوزه حج و زیارت است.

علاوه بر پژوهش ‌ها، از امتیازات این جشن ‌نامه، وجود چندین سفرنامه حج، عتبات و مشهد است که سرشار از معلومات تاریخی و جغرافیایی است. دو مقاله بلند و مهم در بخش دوم درباره اسناد کارپردازخانه ایران در عراق است که بسیاری از آنها در روشن کردن امر حج‌ گزاری و نیز مسائل ایرانیان عراق مهم است. سه رساله نفیس، شامل دو رساله در سفرنامه مشهد و عتبات و یکی به عربی در شرح کارهای فرهاد میرزا به‌ ویژه آنچه در کاظمین انجام داده، کار دوست عزیزم آقای حجت‌ الاسلام و المسلمین برکت، از متون ارزشمندی است که در اینجا منتشر می ‌شود. اسنادی هم از دوره پهلوی در زمینه حج در این مجموعه منتشر شده است. جدای از اینها، چند پژوهش خوب دیگر هم در حوزه حج و مسائل مربوط به آن داریم که خواندنی است. از آن جمله گزارش کاظم‌ زاده ایرانشهر از اوضاع حج است که آن را در زمان کار اداری خود در کارپردازخانه ایران در جدّه نوشته و به فرانسه به صورت یک کتاب منتشر کرده، بسیار عالی است.

این مجموعه به احترام ایشان، از طرف دوستان و شماری از پژوهشگران به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران آماده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما