loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تا ساحل آرامش - کتاب دوم: قایق مهربانی (بایدهای زندگی مشترک 1)

زندگی یاد گرفتنی است. زندگی را یاد بگیریم

5 (1)

ناشر آیین فطرت

نویسنده محسن عباسی ولدی

ویراستار سید محمد دلال موسوی

تصویرگر منصوره دهقانی

با همکاری رادیو معارف

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 309

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 8787 10003022
71,000 63,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه تا ساحل آرامش، مباحثی است که در برنامه «پرسمان تربیتی رادیو معارف»، طرح شده است. این مجموعه در بهار سال 1390 انتشار یافته و تا به امروز حدود پنجاه بار به دست چاپ سپرده شده است.

به جهت استقبال فراوان از این مجموعه، پس از بازنگری های انجام شده در محتوا و قالب کتاب، این مجموعه هم اکنون در چهار جلد به چاپ رسیده است. در گذشته سه جلد اول این مجموعه «گام های موفقیت در زندگی مشترک» و جلد چهارم و پنجم «پاسخ به پرسش های شما در زندگی مشترک» بود؛ اما از این پس کتاب اول درباره شناخت های لازم در مسیر موفقیت در زندگی مشترک، کتاب دوم و سوم «باید»های لازم در زندگی مشترک و کتاب چهارم نیز درباره «نباید»های زندگی مشترک سخن می گویند.

- در این مجموعه برخلاف روال قبل پرسش و پاسخ ها در پایان هر بحث آمده است.
- کتاب هایی متناسب با مباحث طرح شده که متون ادبی ضمیمه هستند که جهت تکمیل بحث (از همین نویسنده) معرفی شده است.
- پرسش هایی که پس از چاپ مجموعه تا ساحل آرامش (دوره قبلی)، در برنامه «پرسمان تربیتی خانواده» از رادیو معارف طرح شده به تناسب موضوع در چاپ جدید وارد شده است.

این کتاب جلد دوم این مجموعه با عنوان قایق مهربانی است:
کتابی که در دست شماست، دوست دارد شما را با باید های زندگی مشترک آشنا کند، باید هایی که نمی شود راه زندگی را بدون توجه به آنها طی کرد. بخش اول این باید ها در این کتاب و بخش دوم را در کتاب بعدی بخوانید.

کتاب حاضر از شش گام تشکیل شده است:
- گام اول: غنچه واشده لبخندت (خوش خلقی را محور زندگی بدانیم)
- گام دوم: اگر من، تو بودم (همانطور برخورد کنیم که دوست داریم با ما برخورد کنند)
- گام سوم: بوی خدا (پر نگه داشتن کانون خانواده از معنویت)
- گام چهارم: باران محبت (جایگاه محبت ورزی در زندگی مشترک)
- گام پنجم: چاردیواری شخصیت (احترام متقابل؛ دیواری که نباید شکسته شود)
- گام ششم: تو را می فهمم! (درک متقابل زمینه تفاهم)

«قایق مهربانی» به همراه خود ضمیمه ای ادبی هم دارد. «تا آتش خشم، خاکسترم نکرده ، رودخانۀ عشقت را در دلم جاری کن» نام ضمیمه ادبی این کتاب است. حال و هوایی که ضمیمه ادبی در وجودتان ایجاد می کند، سرمایه خوبی برای عمل کردن به مطالبی است که در این کتاب می خوانید.

باید قایقی ساخت از جنس مهربانی؛ قایقی که موج ها توان شکستنش را نداشته باشند و طوفان ها هوس وارونه کردنش را در سر نپرورانند. با قایق مهرانی می شود در میان موج های متلاطم، آرام به سوی ساحل رفت. اصلا با این قایق می شود روی این موج ها سوار شد و به پیش رفت.
سوار بر این قایق که می شوی، طرح لبخند را از روی لبت پاک نکن. باران محبت که می بارد، قایق مهربانی با سرعت بیشتری پیش می رود.حرمت همسفرت را که حفظ کنی، قایقت ترک بر نمی دارد. یادت باشد از ابتدا تا انتهای راه، به همسفرت بفهمان که او را می فهمی. این را که بفهمد، سختی راه را نمی فهمد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما