loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

میدان های سخت (گزیده ‌ای از خاطرات و سخنرانی ‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی)

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«میدان‌های سخت» گزیده سخنرانی‌ها، خاطرات، گفتگوها و نیز متن کامل وصیت‌نامه‌ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. اهمیت و ارزش این اثر صرفاً در انتساب این سخنان و گفتارها به شهید خلاصه نمی‌شود. «میدان‌های سخت» از آن رو حائز اهمیت است که دربردارنده دیدگاه‌ها، نگرش‌ها، منظومه فکری، نظام معرفتی و بیان‌کننده مبانی و مبادی و غایت حرکت این قهرمانِ جبهه‌ مقاومت است.

آنچه «میدان‌های سخت» را اثری خواندنی می‌کند شیوایی شهید سلیمانی در گفتار و لطافت او در احساس است. شهید سلیمانی در غالب موارد آراسته و پیراسته سخن گفته است. میدان‌های سخت از اُنس حاج قاسم با متون و منابع اصیل دینی و به طور خاص نهج‌البلاغه پرده برمی‌دارد، چنان‌که ذوق هنری و آشنایی آن شهید را با لطایف و ظرایف ادبی به نمایش می‌گذارد.

ناگفته پیداست که «میدان‌های سخت» شایستگی و بایستگی آن را دارد که یکی از منابع اصیل درک مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی محسوب شود و به‌عنوان یک متن معیار، مورد مطالعه و ارجاع علاقه‌مندان و باورداران به آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گیرد. این کتاب همچنین می‌تواند در تحلیل روابط خارجه نیز به خواننده کمک کند.

کتاب «میدان‌های سخت» شامل سه بخش است: بخش اول سخنرانی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های اخیر و با موضوع جبهه جهانی مقاومت را دربرمی‌گیرد. بخش دوم به سخنرانی‌ها و گفتگوهای سردار شهید درباره دفاع مقدس و جهاد هشت ساله می‌پردازد. و بخش سوم شامل وصیت‌نامه الهی- سیاسی شهید عزیز است.

انسان باید یکی از این جنبه‌های غیرت را داشته باشد: یا غیرت دینی، یا غیرت انسانی، یا غیرت ملی. نمی‌شود کسی نام انسان بر خودش بگذارد و فاقد یکی از این سه عنصر باشد. اگر غیرت دینی ندارد، باید غیرت انسانی داشته باشد، وگرنه باید غیرت عاطفی نسبت به خانواده و اطراف خودش داشته باشد. امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما