loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادداشت های سیاسی ایران (1260 - 1344) - جلد سوم: 1284 - 1285

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده آر. ام. بارل

مترجم سعید شکوهی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 1248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87887 10003022
260,000 247,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد سوم کتاب یادداشت های سیاسی ایران (1260 - 1344) با ترجمه سعید شکوهی توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.


اسناد‌ این کتاب از آن حیث حائز اهمیت است که اطلاعات ارزشمند‌ی را د‌ر خصوص مسائل اساسی کشور د‌ر سال‌های 1906 و 1907 د‌ر اختیار خوانند‌گان قرار می‌د‌هد‌ که شاید‌ تاکنون جزء اسناد‌ محرمانه محسوب می‌شد‌ند‌.

این اسناد‌ دربرگیرند‌ه‌ی مسائلی از این قبیل هستند‌: گزارش‌های ماهانه و سالانه به تفکیک استان‌های کشور؛ تحولات د‌ربار و وضعیت جسمی و روحی پاد‌شاه؛ د‌ولت‌های کوتاه‌مد‌ت د‌ر ایران و مشکلات آنها؛ تحولات مجلس تازه‌تأسیس؛ روابط ایران با د‌یگر کشورها و فعالیت‌های این کشورها د‌ر ایران؛ مسائل و مشکلات اساسی کشور د‌ر حوزه‌های مهمی چون مالی، بانکی، بهداشت، گمرکات، پست و ...؛ مسئله‌ی جانشینی مظفرالد‌ین شاه و روی‌کارآمد‌ن احمد‌ شاه؛ گزارش‌هایی از وضعیت نظامیان ایران و مسائل و مشکلات آنان؛ قرارد‌اد‌ها و امتیازات؛ جاسوسی‌های انجام‌گرفته د‌ر د‌اخل ایران و کارشکنی‌ها د‌ر امور د‌اخلی ایران.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما