loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نکاح و انحلال آن در فضای سایبری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87890 10003022
111,000 99,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از جمله عقود الکترونیکی که روز به روز به مشتاقان آن افزوده می ‌شود، انعقاد پیمان ازدواج در این فضاست.
اما عقد نکاح و طلاق سایبری که با توجه به شرایط ویژه آن، بایستی به عنوان یکی از عقود الکترونیکی به طور مستقل مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد، که متأسفانه تاکنون مورد توجه پژوهشگران قرار نگرفته است.
البته تمام منابع فقهی به بحث نکاح و طلاق و شرایط آن پرداخته است و منابع حقوقی علی‌ الخصوص منابع تجارت الکترونیک نیز عقود الکترونیکی را مورد بررسی قرار داده است.

نکاح سایبری یا نکاح اینترنتی، نکاحی است که بر طبق آن زوج و زوجه اراده خویش را برای انعقاد نکاح از طریق اینترنت اعلام می‌ نمایند، اعم از اینکه مذاکرات پیش از عقد و توافقات مقدماتی از طریق اینترنت صورت گرفته باشد یا خیر. همچنین اجرای صیغه طلاق از جانب زوج با استفاده از ابزارهای الکترونیکی را نیز طلاق سایبری می ‌نامند.
اعلام اراده در فضای سایبری می‌ تواند از طریق سایت ‌های همسریابی، سرویس ‌های اینترنتی صوتی ـ تصویری (ویدئو کنفرانس)، سرویس‌ های اینترنتی نوشتاری و مبادله الکترونیکی داده‌ ها باشد.
کتاب حاضر به سه بخش تقسیم می ‌شود.
در بخش اول در دو فصل کلیات انعقاد نکاح و انحلال آن در فضای سایبری را بررسی می‌ کنیم که شامل مفاهیم کلیدی، پیشینه عقود الکترونیکی و عقد نکاح و طلاق سایبری و در نهایت شیوه‌ های انعقاد نکاح و انحلال آن در فضای سایبری می ‌شود. این شیوه ‌ها شامل انعقاد عقد از طریق وب ‌سایت ‌های همسریابی، ویدئو کنفرانس، مکاتبه و مبادله الکترونیکی داده ‌هاست.
در بخش دوم صحت یا عدم صحت نکاح و طلاق سایبری را مورد توجه قرار می ‌دهیم.
بخش پایانی کتاب حاضر درصدد است ضمن بررسی مزایا و معایب این دسته از اعمال حقوقی، به اثبات نکاح و طلاق سایبری از طریق ادله الکترونیکی اثبات دعوا، امضای دیجیتال و ثبت الکترونیکی نکاح و طلاق سایبری بپردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما