loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد ساختارگرایی جدید: چهارچوبی برای بازاندیشی توسعه و سیاست گذاری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87893 10003022
185,000 166,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اقتصاد ساختارگرایی جدید بر این مبناست که ساختار یک اقتصاد نسبت به ساختار موجودی منابع خود درونزاست و توسعه اقتصادی پایدار تنها به وسیله تغییر در ساختار منابع و نوآوری­های تکنولوژیکی پیوسته اتفاق می ­افتد.
در این راستا، شرکت­های خصوصی تنها زمانی قادر خواهند بود به صنایع سازگار با مزیت نسبی کشور وارد شوند که بازار بتواند قیمت نسبی عوامل تولید را به درستی منعکس کند و دولت نیز یک نقش فعال و تسهیل‌ کننده در تحول ساختاری داشته باشد. بر این مبنا، سایر مسئله ­‌ها مانند سرمایه خارجی، توسعه انسانی، آزادسازی تجارت خارجی، سیاست مالی، سیاست نرخ سود و سیاست پولی­ مورد تحلیل قرار گرفته و به مقایسه با سایر تفکرات توسعه پرداخته است.

«اقتصاد ساختارگرایی جدید» که در این کتاب ارائه شده است، تلاشی برای معرفی سومین موج تفکر توسعه است. این رویکرد با توجه به درس‌ های گرفته شده از موفقیت ‌­ها و شکست‌ های رشد در دهه­‌ های گذشته، یک روش نئوکلاسیکی به منظور مطالعه عوامل تعیین­ ‌کننده و پویایی ­‌های ساختار اقتصادی ارائه می ­‌دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما