loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صلای اندیشه: گزیده ای از سخنان علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره)

ناشر موسسه مستشهدین وصال

نویسنده موسسه ی مستشهدین وصال

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 72

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در بخشی از مقدمه این اثر به قلم مؤسسه مستشهدین وصال آمده است: «آنچه در این مختصر به شما تقدیم می شود؛ گزیده ای از سخنان حجت الاسلام والمسلمین سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی است که براساس مباحث و سخنرانی های آن فقید سعید و مستند به اسناد بانک اطلاعات فرهنگستان علوم اسلامی و کتاب خاطرات وی از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه و تنظیم شده است.»

در ادامه مقدمه نیز آمده است: «بر حسب وظیفه و از سر اخلاص و ارادت، مؤسسه مستشهدین وصال بر آن شد تا یادنامه ای تحت عنوان صلای اندیشه، ویژه همایش تحول در علوم انسانی را در دهمین سالگشت ارتحال آن نابغه ناشناخته تقدیم علاقه مندان کند».

بر روی پشت جلد این اثر گفتاری از علامه حسینی آمده است: «اگر نظام اسلام نتواند فلسفه تاریخ و تکامل تاریخ را براساس دین تعریف کند، توسعه را هم نمی تواند. توسعه را که نتوانست نمی تواند حق سرپرستی را برای خودش اثبات بکند، حق سرپرستی را که نتوانست اثبات بکند واضح است که چشم دانشجو به دست و دهان دیگران خواهد بود».

این کتاب دارای بخش های مختلفی است پس از مقدمه، بخش های اخلاق، هواپرستی از نوع آمریکایی، امتحان الهی، زهد فردی کافی نیست، فرعونیت بشر، مدح ناصواب، مقدس مآبی، دعای مأیوس کننده، رباء قربة الی الله، گریه بر امام حسین(ع) تنظیم شده است.
همچنین تکامل تاریخی در حرکت اسرای کربلا، تکنولوژی و جهاد فی سبیل الله، اوقات فراغت و جوانان، فرهنگ شیعه، پرچمدار تکامل بشر، انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی، تأثیر از امام(ره)، بسط ید ولی فقیه، تقلید از ولی فقیه، اطاعت از رهبری، حساسیت نسبت به نظام، مقدس مآب ها، و جبهه حق و ... از دیگر بخش های این اثر است.
فتوای قتل سلمان رشدی، برخورد با دانشگاه، توزیع غلط ثروت، ضد انقلاب کیست؟، جمهوری دموکراتیک اسلامی؟!، مرزبندی جغرافیایی یا اعتقادی؟، جمله به سخنان انحرافی، روزنامه خصوصی، روزنامه وسیله خبرساز، جبهه کفر و توسعه رسانه، فرهنگ لیبرالی، شکست مدیریت غربی، شکست امنیت استکبار، نقد اساسی مدرنیته، هنر برای هنر؟!، پایگاه هنر، تحقیر انسان در غرب از دیگر بخش های این اثر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما