loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برشکن

ناشر سوره مهر

نویسنده حمید علی دوستی شهرکی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 156

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87980 10003022
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«بُرشکن» به یک رسم دیرینه در بین کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری گفته می‌ شود به این صورت که کشاورزان هر منطقه روز خاصی را برای دروی محصولات خود تعیین می‌ کردند تا همگی به یک اندازه برداشت کرده و حقی از کسی پایمال نشود.

این رمان دارای موضوعی اجتماعی است و به نقد شرایط خانسالاری دوره پهلوی و تضییع حقوق کشاورزان از سوی خوانین آن دوران می‌ پردازد.

این رمان روایتگر رنج مردمانی است که در یک دوره تاریخی مشخص با وجود زحمات و تلاش‌ های بسیاری که در زمین‌ های کشاورزی متحمل می‌ شدند اما منفعتی از آن نمی‌ بردند و حاصل این دسترنج نصیب خوانین آن دوران می‌ شد.

بُرشکن. حالا چه بود مگر این بُرشکن؟ از کجا آمده بود؟ بنایش را که گذاشته بود؟ ای کاش ریشه اش می سوخت که ریشه همه را سوزانده بود. مگر نمی شد بی برشکن زندگی کرد؟ پیرتر ها می گفتند اولش این طور نبوده، چهارتا بزرگتر از روی خیر خواهی بنا گذاشتند همه با هم سرزمین بروند مبادا داس کسی خوشه آن دیگر را سهم خرمن خود کند و چشم در چشم همسایه حیا کند، مبادا مال غیر قاتی مال خودی به تاپو انبار شود؛ اما کم کم حلاوت نان گندم که جای تلخناکی و گسی نان جو زیر زبان جماعت مزه کرد، اگرچه سفره ها رنگین تر شد، برکت از آن ها رفت. آدم ها هم عوض شدند. برشکن شد میدان تاخت و تاز و خالی کردن عقده ها سرهم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما