loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ‌ای بر پول رمزنگاری‌ شده؛ مبانی فنی، مالی و فقهی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده علیرضا نواب پور

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 159

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88135 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پول رمزنگاری ‌شده یک نوع پول خصوصی است که متعلق به هیچ دولت یا حکومتی نیست و نیازی به نهادهای واسط مانند بانک مرکزی ندارد. این پول دیجیتال و مجازی، غیرمتمرکز بوده و هیچ واسطه ای برای نقل و انتقال وجوه وجود ندارد؛
ارزش بازار پول ‌های رمزنگاری ‌شده ‌در سال 2017 از مرز 250 میلیارد دلار گذشته است و روند توسعه و تنوع آن ‌ها ادامه دارد. به همین منظور ضروری است که با بهره ‌گیری از منابع معتبر موضوع ‌شناسی پول ‌های رمز‌نگاری ‌شده انجام شده و سپس به تبیین فقهی آن و طراحی چارچوبی برای بررسی فقهی این پول ‌ها پرداخته شود.
بررسی های فقهی، آرای نخبگان و استفتاء از مراجع عظام توسط پژوهشگر نشان داد که بیت ‌کوین اگر‌ چه از منظر فقه فردی و احکام ثمن و مثمن دارای اشکال نمی باشد اما به دلیل خطرات و ریسک های مذکور، اقتصاد کشور و سرمایه مسلمین را تهدید می‌ نماید و دارای شبهه ضرر و ضرار است، لذا استفاده از بیت ‌کوین از منظر شریعت و فقه حکومتی بدون اشکال نمی باشد.
این در حالی است که سایر رمزینه ‌ارزها مانند اتریوم و ریپل باید به طور مجزا با همین روش و مدل پژوهش بررسی شوند و این امکان وجود ندارد که برای کلیه آن ‌ها حکم واحدی اعلام نمود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما