loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرآن در نگاه عقل و علم

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدباقر شریعتی سبزواری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88179 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

برای بشر امروز مسئله‌ای غامض در قرآن وجود ندارد، مگر آنکه با رویکردی عالمانه، موشکافانه و روشمند بتوان آن مسئله را به نیکی حل کرد. از نظر قرآن هم بن‌بستی در کار نیست و هر کس در راه خداوند بکوشد و در پی مقصد راستین باشد، قطعا خداوند راه‌های صحیح را نشانش می‌دهد. نمونه‌های این امر فراوان است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

مؤلف کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم»، در پیشگفتار اثر مذکور آورده است: در این اثر، فصلی به آیات مشکل قرآن اختصاص دادم - که به گمان بنده مفسران حل نکردند - تا بتوانم راز و رموز آن را روشن کنم؛ برای حل بعضی از آیات که از نظر قرآن‌شناسان جزو آیات مشکل یا متشابه نیست، ولی شبهه‌انگیز است، ماه‌ها دقت کردم و سرانجام شخصاً معنای معقول و مقبول آن را نگاشتم تا قشر تحصیل کرده و جوان جذب شوند.

در این اثر، به 9 مبحث اعم از «قرآن اعجاز ماندگار»، «قرآن، اعجاز تمام عصرها و نسل‌ها»، «شاخصه‌های آیات قرآن»، «تفسیر و تأویل قرآن»، «اعجاز در مقرّرات حقوقی قرآن»، «اعجاز ادبی قرآن»، «اعجاز باطنی و معارف معنوی»، «اعجاز ماندگار اسلام» و «شبهات اخباریون در عدم حجیت ظواهر قرآن و پاسخ اصولیون» پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما