loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ایران پس از انقلاب اسلامی - جلد ششم: به سوی ثبات

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده غلامرضا بهداروندیانی

زیر نظر جواد منصوری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 574

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88200 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پس از شهادت رجایی و باهنر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دومین شورای ریاست‌جمهوری تشکیل و آیت‌الله مهدوی‌کنی به نخست‌وزیری تعیین شد. در پی تظاهرات مسلحانه و اقدامات تروریستی منافقین، که بی‌ثباتی و ناامنی گسترده در کشور به‌وجود آورده بود، آیت‌الله قدوسی، آیت‌الله مدنی و حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد به شهادت رسیدند. علی‌رغم تهدیدات و اقدامات گسترده‌ی منافقین، اراده برای ثبات سیاسی با برگزاری انتخابات سومین دوره‌ی ریاست‌جمهوری دنبال شد. بدین‌ترتیب آیت‌الله خامنه‌ای در مسند ریاست‌جمهوری و میرحسین موسوی در جایگاه نخست‌وزیری قرار گرفتند. هم‌زمان با موفقیت در عرصه‌ی سیاسی، که ثبات سیاسی را به دنبال داشت، شکست حصر آبادان، طلیعه‌ی موفقیت‌های نظامی در عرصه‌ی جنگ تحمیلی بود که سبب تغییر وضعیت دفاعی ایران از تدافعی به تهاجمی گردید. بنابراین آغاز دوره‌ی ثبات سیاسی در داخل کشور زمینه‌سازِ معرفی بیش‌ازپیش ارزش‌های انقلاب اسلامی در جهان اسلام و گسترش نهضت‌های رهایی‌بخش گردید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما