loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حوالت تاریخی عقل تکنیکی و جایگاه انقلاب اسلامی

ناشر لب المیزان

نویسنده اصغر طاهرزاده

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 388

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88218 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پیش ‌رو، حاصل نُه جلسه‌ نشست بین استاد طاهرزاده و رفقایی است که نام آن ‌ها در حین مطالعه‌ کتاب به میان آمده ‌است. شکل کار این طور بود که استاد طاهرزاده از قبل، یادداشت‌ هایی را در رابطه با «ماهیت تکنیک» و «عقل تکنیکی» در اختیار رفقای حاضر در جلسه قرار می ‌دادند و سپس بر روی آن متن بحث می ‌شد تا موضوعاتِ مربوط به عقل تکنیکی به صورتی جدی و آزاد از نگاه‌ های سیاسی مورد مداقّه قرار گیرند.
نکته‌ ای که در کتاب پیش رو با آن رو به ‌رو می ‌شوید، گفتگو محوربودن موضوعات است. هرچند ممکن است در ابتدای امر مایل باشید موضوعات مورد بحث با صراحت بیشتر مطرح شود، ولی از آن‌ جایی که موضوعات مطرح‌ شده در کتاب دارای ابعاد مختلفی است، هر یک از شرکت کنندگان سعی می ‌کنند وجهی از آن ابعاد را مطرح کنند و خواننده‌ محترم کتاب اگر کمی حوصله به خرج دهد پس از مدتی متوجه می ‌شود با این روش با میدانی گسترده ‌تر از تفکر رو به ‌رو می ‌شود، در عین حضور در سنتی واحد و نه با یک فکر و یک نظر.
مشخصه این کتاب جمع بین «عقل تکنیکی» و «انقلاب اسلامی» است، از آن جهت که در تاریخ حضورِ جهانیِ بشر و حساسیت آن نسبت به طبیعت، نوع نگاهی که باید به طبیعت داشته باشد نباید از پایگاه قدس عالَم و آدم بیرون باشد و لذا با تأکید بر عقل تکنیکی، این انسان است که وسعت می ‌یابد و جایگاه خود را در همه‌ ابعاد عالم تجربه می‌ کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما