loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاریس 1919: شش ماهی که دنیا را تغییر داد

ناشر فرهنگ نشر نو

نویسنده مارگارت مک میلان

مترجم افشین خاکباز

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 790

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در سال 1919 بعد از پایان «جنگی برای پایان دادن به همهٔ جنگ ‌ها»، سه مرد قدرتمند جهان -وودرو ویلسون رئیس‌ جمهور امریکا، دیوید لوید جورج نخست‌ وزیر بریتانیا، و ژرژ کلمانسو نخست‌ وزیر فرانسه- شش ماه در پاریس برای برقراری صلحی پایدار با یکدیگر گفتگو کردند.

مارگارت مک ‌میلان در این اثر برجسته، تاریخِ رواییِ ژرف‌ اندیشانه و هیجان ‌انگیزی از آن روزهای سرنوشت ‌ساز ارائه می ‌دهد -روزهایی که به پیدایش کشورهای جدیدی همچون عراق و یوگسلاوی و فلسطین از ویرانه ‌های امپراتوری ‌های ورشکسته و ترسیم دوبارهٔ مرزهای دنیای مدرن انجامید و بذرهای جنگ جهانی دوم و فجایع آن را در خود پرورد، فجایعی که تا امروز نیز ادامه دارد.



مارگارت مک‌ میلان تاریخ ‌نگار کانادایی، استاد دانشگاه آکسفورد و کالج ترینیتی و دانشگاه تورنتو، و کارشناس روابط بین ‌الملل است. تخصصش در حوزهٔ امپراتوری بریتانیا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است. او نوهٔ دیوید لوید جورج، یکی از بازیگران اصلی سیاست جهانی قبل و بعد از جنگ جهانی اول، است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما