loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیات وحیانی، پندار شیطانی (نقدی بر انگاره دخالت شیطان در وحی)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده علی کاظمی

تعداد صفحات : 408

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 8823 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

دین و آموزه های دینی در طول تاریخ همواره با شبهاتی مواجه بوده است. یکی از مهمترین شبهات، این است که آیا شیطان توان دخالت در امر قدسی وحی و دخل و تصرف در آن را دارد یا خیر؟ اهمیت این مسئله از آن جهت است که در صورت عدم پاسخگویی مناسب به آن، الاهی بودن همه آموزه های دینی زیر سوال می رود، از همین رو این شبه از زمان پیامبر بزرگوار اسلام(ص) مطرح بوده است. افسانه غرانیق از جمله ساخته و پرداخته هایی است مه در همین راستا برای تضعیف موقعیت قرآن و پیامبر(ص) از سوی مشرکان صدر اسلام جعل شده است. در عصر ما نیز سلمان رشدی با نگارش کتاب آیات شیطانی، داستانی سرایید، مبتنی بر یک روایت جعلی از اسرائیلیات، برای مخدوش ساختن قرآن و وحی الاهی، گرچه نویسنده از ادبیات عصر جدید برای توهین به قرآن کریم و ساحت پیامبر اکرم(ص) بهره گرفته است، اما ریشه آن به افسانه غرانیق باز می گردد.
در این کتاب تلاش شده تا پایه و مبنای اصلی کتاب آیات شیطانی، با روشی جدید و فقط از دریچه تحقیق و بحث های علمی و با توجه به اسناد تاریخی و مبانی اصول اعتقادی بررسی گردد، تا همگان به بی اساس بودن آن پی برند و قوت مبانی اسلامی نزد آنان روشن گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما