loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مامور ما در تهران: پشت پرده عملیات مخفی فرار شش آمریکایی در بحران گروگان گیری در تهران

3 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده رابرت رایت

مترجم محمد مظفرپور

تحقیق و تنظیم کتاب جواد موگویی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 520

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«مامور ما در تهران» یکی از ده ها کتابی است که در طول این سال ها در آمریکا منتشر شده است.
رابرت رایت نویسنده این کتاب مورخ و استاد تاریخ دانشگاه ترنت کانادا است که برای کتاب «سه شب در هاوانا» موفق به دریافت جایزه للا به عنوان پرفروش ترین کتاب سال 2007 شد. رابرت رایت به پیشنهاد انتشارات هارپر کالینز کانادا به مناسبت سی امین سالگرد واقعه گروگان گیری تصمیم به انتشار کتابی درباره کن تیلور گرفت. این کتاب با عنوان «مامور ما در تهران: کن تیلور و بحران گروگان گیری» در سال 2010 به چاپ رسید.
رایت برای نگارش این کتاب با شخصیت های مختلفی مصاحبه کرده و از اسناد و تلگراف های رد و بدل شده میان اوتاوا، واشنگتن و تهران و دیگر پایتخت ها بهره برده است. این اسناد طبقه بندی شده مربوط به قبل، حین و پس از بحران گروگان گیری است که در اختیار او قرار گرفته است.
این کتاب فارغ از روایت جزء به جزء اشغال سفارت آمریکا در تهران، عملیات پنجه عقاب و طراحی و اجرای عملیات فرار شش آمریکایی از ایران، حاوی اطلاعات ارزشمند دیگری است.
رایت در فصل های مختلف به موضوعاتی همچون رابطه تاریخی ایران و آمریکا، خریدهای تسلیحاتی شاه، پایگاه های شنود سیا در مرز ایران و شوروی، روابط سیا و موساد با ساواک، چرایی غافل گیری دیپلمات های آمریکایی از وقوع انقلاب در ایران، نابسامانی در بدنه حاکمیتی رژیم پهلوی، شبکه جاسوسی سیا در تهران و ... پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما