loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

10 دقیقه ذهن آگاهی: 71 عادت برای زندگی در لحظه

3.5 (2)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اکثر مردم شعار «در زمان حال زندگی کن» را قبول دارند ولی یک سوال هم برایشان پیش می آید که چگونه؟؟ یعنی چگونه در زمان حال زندگی کنیم؟ مگر می شود حریف ذهن قدرتمند خود شد و آن را در زمان حال نگه داشت؟

متمرکز کردن ذهن چالش اول و نگه داشتن ذهن در لحظه اکنون چالش دوم همه ما انسانهای دارای ذهن شلوغ می باشد. ذهن مدام در حال پرسه زنی در گذشته و آینده و آنجاست. با تکرار و تمرین حداقل ده دقیقه در روز با دو یا سه عادت ذهن آگاهی می توانیم ذهن را تربیت کنیم که در اینجا و اکنون بیاید و بماند.

تجربیات بالینی نشان می دهد با تمرین و ممارست روی عادت های ذهن آگاهی، اگر افسرده هستیم یا روبه افسردگی می رویم براحتی این مشکل را حل می کنیم.

استفاده عملی از تمرینات نگه داشتن ذهن منجر به تولید مفهومی تحت عنوان Mindfulness در برابر Mindlessness که در فارسی می توان ذهن آگاهی در برابر حواس پرتی ترجمه کرد. مشکلی که متاسفانه این روزها گریبان گیر کودک، نوجوان، جوان، میان سال و سالمند، مرد و زن می باشد و همه افراد از آن شاکی هستند و اغلب بخاطر این مشکل از مسیر زندگی عادی خارج می شوند و آسیب هایی متوجه جسم و روح و موقعیت شغلی و اجتماعی شان و ... می شود که گاهاً جبران پذیر نیست.

در کتاب ده دقیقه ذهن آگاهی ، ٧١ عادت برای حضور زندگی در لحظه دارای تمرینات ذهن آگاهی ساده و در دسترس هست که به راحتی همه جا و در هر شرایطی می توانید آنها را انجام دهید. لازم نیست مانند تمرینات مدیتیشن در شرایط خاص و موقعیت خاصی انجام شود. چه بسا که بسیاری از ما در طول روز آنقدر مشغول هستیم که گاهی فراموش می کنیم لیوان آبی بنوشیم یا به دفعات چایمان سرد می شود. پس در چنین شرایطی توقع فراهم کردن شرایط خاص بیجاست. اما با همراه داشتن این کتاب در محل کار یا منزل در بازه زمانی که آزادتر بودیم می توانیم دو سه عادت را تمرین کنیم.

این کتاب خیلی ساده و البته ماهرانه نوشته و ترجمه شده و پر از مطالب حاشیه ای در مورد تحقیقات روانشناسی و اطلاعات جانبی جذاب است که در صورت داشتن حوصله و وقت کافی مطالعه آنها خالی از لطف نیست ولی در صورتی که بخواهید صرفا تمرینات ذهن آگاهی را بیاموزید می توانید سریع ٧١ عادت را مرور کنید و عاداتی که به شما و زمینه زندگیتان نزدیکتر است را انتخاب کرده و روزی ده دقیقه انجام دهید.

ذهن آگاهی (یا حضور در لحظه یا پویایی در لحظه) ما را توانمند می سازد تا لحظه لحظه زندگی خود را به معنای واقعی درک کنیم. از ابتدای صبح، طلوع خورشید را آگاهانه ببنیم، نان داغ و چای داغ را آگاهانه بچشیم، گل سرخ را آگاهانه ببوئیم، صدای قناری ها را آگاهانه بشنویم و درپی آن با روزمرگی و زندگی تکراری خداحافظی کنیم.

جان کابات زین می گوید: ذهن آگاهی به معنی توجه کردن به طریق خاص، معطوف به هدف، در زمان حال و بدون قضاوت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما