loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رمز و راز کتاب مقدس (در نظریه تاویلی اریگن)

ناشر ادیان

نویسنده الیزابت ان دایولی لورو

مترجم عبدالحمید مرادی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88338 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در دین مسیحیت که کتاب محور می ‌باشد، تفسیر کتاب مقدس از اهمیتی بنیادین برخوردار می ‌باشد؛ چرا که در سایه تفسیر است که معانی عبارت ‌های کتاب مقدس برای خواننده آشکار گشته و کلام خداوند برای انسان قابل فهم ‌تر می‌ شود.

در مسیحیت، در تفسیر کتاب مقدس روی‌ کردهای مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ‌ترین آن‌ ها تفسیر تمثیلی می ‌باشد. اریگن به عنوان یک متاله مسیحی، نقش مهمی در اشاعه و سامان ‌دهی تفسیر تمثیلی داشته و به ‌نوعی می ‌توان گفت او نخستین کسی بود که تفسیر تمثیلی را نظام ‌مند نمود. اندیشه‌ های تفسیری اریگن نقش ممتازی در عقلانی نشان دادن مسیحیت و نیز در جلوگیری از علم ‌ستیزی داشته است. از آن‌ جا که درک روی‌ کرد تمثیلی به کتاب مقدس در مسیحیت، بدون توجه به دیدگاه اریگن دشوار و شاید ناممکن بوده و معتقدان به این دیدگاه به نوعی دنباله ‌رو و تحت تاثیر او هستند، بنابراین شناخت روش تفسیری او بسیار مهم می‌ نماید.
الیزابت ان دایولی لورو در اثر حاضر، "رمز و راز کتاب مقدس در اندیشه تاویلی اریگن"، به‌ خوبی توانسته است از لا به ‌لای کتاب ‌های تفسیری و موعظه‌ ای اریگن، روش تفسیری او را استخراج نموده و روش‌ مندی تفسیر او را اثبات نماید.

اریگن معتقد است که روح القدس کتاب مقدس را با سه معنا پدید آورده تا منعکس کننده طبیعت سه ساحتی انسان باشد. همان گونه که انسان از جسم، نفس و روح تشکیل شده کتاب مقدس نیز دارای جسم، نفس و روح است. او معنای جسمانی را به مثابه جسم کتاب مقدس، معنای نفسانی را به مثابه نفس کتاب مقدس و معنای روحانی را به مثابه روح کتاب مقدس تلقی می کند. روش سه گانه یا سه معنا داشتن کتاب مقدس به افراد با داشتن هر سطحی از ایمان و آگاهی امکان می دهد که با کتاب مقدس ارتباط برقرار کرده و با گفت و گو با آن به معرفت دست یافته و به هدایت و رستگاری نایل آیند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما