loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جان نو در تن حرف کهن؛ شق القمر: رویدادی در گذشته یا خبری از آینده؟

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده آرش جمشیدپور

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 120

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88388 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
105,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آیه اول سوره قمر را عمدتاً‌ دو گونه تقسیم کرده ‌اند. از منظر بسیاری از مفسران،‌ این آیه بر حادثه ‌ای در روزگار پیامبر (ص) دلالت دارد که در طی آن ماه به دو نیم شکافته شد. در مقابل،‌ برخی از مفسران معتقد بوده‌ اند که آیه اول سوره قمر فقط به واقعه ‌ای که در هنگام قیامت رخ خواهد داد دلالت دارد و حادثه شکافته شدن ماه در گذشته رخ نداده است.
کدام تفسیر موجه یا موجه‌ تر است؟‌ «تفسیر متداول» که آیه را حاکی از رویدادی در گذشته می‌ داند،‌یا «تفسیر قیامت شناختی» که آیه را خبری از آینده می ‌داند؟‌

اثر حاضر به داوری در میان این دو تفسیر بدیل می ‌نشیند. نخست،‌ به بررسی شواهد و دلایلی می ‌پردازد که به سود تفسیر قیامت شناختی وجود دارد. سپس،‌ شواهد و دلایل تفسیر متداول را بررسی می‌ کند. نویسنده با بررسی و ارزیابی منابع قرآنی،‌ پیشاقرآنی و پساقرآنی نتیجه می‌ گیرد که تفسیر قیامت شناختی موجه ‌تر است و مجموعه‌ ای از دلایل و شواهد متنوع از تفسیر قیامت شناختی پشتیبانی می‌ کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما