loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصوف در افغانستان معاصر

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده سید جمال الدین موسوی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 296

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88390 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
160,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تاریخ فرهنگ افغانستان بعد از اسلام با تصوف نظری و عملی پیوندی ژرف دارد. امروز نیز تصوف از جریان‌ های تاثیرگذار فرهنگی،‌ دینی،‌ اجتماعی و حتی سیاسی در این کشور به شمار می ‌رود. علی‌ رغم کارهای صورت گرفته درباره تصوف در افغانستان،‌ تاکنون اثری مضبوط،‌ جامع و نظام‌ مند درباره عرفان‌ پژوهی در افغانستان معاصر،‌ طریقت ‌های فعلی افغانستان و بررسی کارکردها و دستاوردهای سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی صوفیان افغانستان انتشار نیافته است.

کتاب حاضر نوشته سید جمال ‌الدین موسوی،‌ پژ‍وهشگری از خطه افغانستان،‌ به این نیاز فرهنگی پاسخ می ‌دهد. نخست،‌ از پیشینه عرفان ‌پژوهی در افغانستان معاصر بحث می ‌شود. سپس خواننده در سفری از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب افغانستان به دیدار و آشنایی با صوفیان مشهور در طریقت‌ های نقشبندیه،‌ قادریه،‌ چشتیه و سهروردیه می ‌رود. در پایان،‌ کارکردها و دستاوردهای سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی صوفیان معاصر بررسی و آسیب‌ شناسی می‌ شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما