loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تطورشناسی اخبار مطلاق بودن امام حسن مجتبی (ع) در منابع اسلامی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسین مرادی نسب

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 287

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88570 10003022
230,000 218,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر به شبهه ‌ای تاریخی ـ حدیثی درباره اخبار ازدواج ‌ها و طلاق‌ های متعدد امام حسن (ع) پرداخته است که نویسندگان بسیاری بی‌ آنکه سند و محتوای آنها را نقد کنند در آثار خود آورده‌ اند، و برخی نیز به توجیه آنها پرداخته ‌اند تا ساحت امـام معصوم (ع) را از این اتهامات پاک سازند؛ اما بررسی ‌ها نشان از ساختگی بودن این اخبار در قرن دوم دارد؛ زیرا جاعلان با ارائه آمار همسران آن حضرت، نتوانستند نام همسران ایشان را ذکر نمایند تا با آمارها ارائه شده تطبیق داشته باشند؛ همچنین مخالفان اهل‌ بیت (ع) مانند معاویه و خوارج در مناظره ‌ها و نامه ‌نگارهای ‌های خود به این موضوع هیچ وقت اشاره نکرده‌ اند، اگر این ازدواج‌ ها و طلاق‌ ها در عصر امامین علی (ع) و حسن (ع) واقعیت داشت، آنان بر امام (ع) خرده می‌ گرفتند.

ریشه این جعل به زمان منصور خلیفه عباسی (حک: 136-158ق) برمی‌گردد که در جمع خراسانیان به عیب‌‌ جویی از امام علی (ع) و فرزندش امام حسن (ع) پرداخت تا با این اتهامِ جعلی به امام حسن (ع)، با بنی الحسن به مقابله بپردازد.

در این اثر افزون بر بررسی سند و محتوای صدور اخبار، به پیشینه موضوع، سیر تاریخی و افزوده‌ های آن در منابع فریقین و نقد آنها پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما