loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرار بزرگ: سلامت، ثروت و ریشه های نابرابری

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده انگس دیتون

مترجم محمدمهدی عسگری ده آبادی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 369

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88658 10003022
160,000 144,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «فرار بزرگ: سلامت، ثروت و ریشه‌ های نابرابری» اثر انگس دیتون اقتصاددان اسکاتلندی ـ آمریکایی است که در سال 2015 میلادی به دلیل پژوهش برای موضوعاتی همچون مصرف، رفاه و فقر برنده جایزه نوبل اقتصاد شد. این کتاب عمدتاً درباره دو موضوع است: استانداردهای زندگی مادی و سلامتی که در سه بخش و هفت فصل تنظیم شده است.

فصل یک مروری مقدماتی است. این فصل تصویری لحظه‌ ای از جهان در اختیار ما می‌ گذارد. نقشه ‌ای که نشان می ‌دهد زندگی در کجا خوب و زیباست و در کجا این‌ گونه نیست. از دنیایی می ‌گوید که در کاهش میزان فقر و کاهش شانس مرگ‌ و میر افراد پیشرفتی چشمگیر داشته است، اما در عین حال این دنیا، دنیایی از تفاوت ‌هاست ـ دنیایی از نابرابری ‌های گسترده در استاندارد‌های زندگی، شانس زیستن و خوشبختی.

سه بخشِ کتاب، پس از پایان فصل اول آغاز می ‌شود.

بخش اول در سه فصل تنظیم شده و به بررسی سلامتی می‌ پردازد. این فصول به بررسی سیر تاریخی بهبود سلامتی و بهداشت در جامعه بشری پرداخته و در نهایت سلامتی در دنیای مدرن را مورد ارزیابی قرار می‌ دهد.

بخش دوم که دارای دو فصل است درباره استاندارد‌های زندگی مادی است. بحث با ایالات متحده آغاز می‌ شود و در ادامه استاندارد‌های زندگی در دنیا به عنوان یک کل را مورد بررسی قرار می ‌دهد.

بخش سوم این کتاب شامل تنها یک فصل است، مؤخره‌ ای که در آن به بایدها و نبایدها برای کمک به کشورهای فقیر پرداخته شده است. از نظر دیتون اکثر کمک‌ های خارجی بیش از اینکه مفید باشند مضرند و کاری که باید انجام دهیم، متوقف کردن کمک‌ ها است.

ضمیمه کتاب نیز به بررسی احتمال از دست رفتن خوشبختی انسان در دهه ‌های آتی می‌ پردازد. تغییرات آب و هوایی، جنگ‌ ها، بیماری‌ ها و … همگی می‌ توانند آینده بشر را به طور جدی تهدید کنند و دیتون در این کتاب درباره آنها هشدار می ‌دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما