loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

افکار «اسرار»: زندگی و اندیشه حکیم سبزواری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 88927 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آیا حکیم سبزواری را می‌ توان مؤسس مکتبی جدید دانست و یا آن که او شارحی قوی برای حکمت متعالیه صدرالمتالهین به شمار می‌ رود؟

نقش و جایگاه او در فلسفه و حکمت اسلامی چیست؟ درباره‌ معرفت‌ شناسی و بهترین معرفت‌ های انسان چه دیدگاهی دارد؟ درباره‌ ترکیب ماده و صورت چه دیدگاهی دارد؟ آیا حدوث اسمی که او درباره جهان مادی مطرح می‌ نماید، همان دیدگاه اندیشمندان پیشین است و یا معنایی جدید دارد؟ حکیم سبزواری چه برهان‌ هایی را برای اثبات وجود خدای تعالی مناسب می‌ داند؟ دیدگاه او درباره نبوت مطلقه و نبوت مقیده و دلایل اثبات هر یک از آن‌ ها چیست؟ از اصل امامت شیعه و بحث منجی موعود و شبهه‌ هایی که در این رابطه مطرح می‌ شود چگونه دفاع می‌کند؟ نگاه او درباره‌ تجرد نفس انسان و بهترین راه وصول به کمال انسانی چیست؟ حکیم سبزواری درباره‌ جاودانگی نفس در قیامت، برگشت‌ پذیری نفس به جهان مادی، معاد جسمانی و مسخ چه نظری دارد؟

کتاب حاضر در تلاش است با محوریت آثار حکیم سبزواری به پرسش های پیشین پاسخ دهد/
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما