loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تلاوت

ناشر سوره مهر

نویسنده قادر طهماسبی (فرید)

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 114

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 8896 10003022
23,000 21,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رمان «تلاوت» یک اثر معرفت شناسانه است که در 14 اپیزود روایت می شود. نوینسده تلاش کرده زاویه دیدهای تازه ای را در هر فصل تجربه کند. در این اثر مفاهیمی همچون نگاه، سکوت، درد و غیرت تشخص یافته و به عنوان شخصیت های اصلی هر فصل نقش آفرینی می کنند. فضا و زبان داستان نیز شاعرانه است.

داستان درون و بیرون دنیای انسان را بررسی می کند. به همین دلیل است که عشق زمینی و عشق آسمانی در کنارهم پرداخته شده است و به مرور داستان را به نقطه مشخصی می رساند که از منظر هستی شناسی اوج رمان محسوب می شود. داستان های عاشقانه ای همچون «لیلی و مجنون» و «خسرو و شیرین» نیز در حاشیه این رمان بررسی شده است.

داستان با نام حضرت زهرا (س) شروع می شود و درانتها نیز به واقعه کربلا می رسد، اما کلیت زندگی انسان در آن بررسی می شود زیرا به اعتقاد بنده هر انسانی با بهشت مثالی رو به روست که تلاش می کند به آن دست یابد. هر انسان آیتی از اسم اعظم پروردگار است و به همین دلیل باید بکوشد خود را تلاوت کند تا به مراحل بالای سلوک دست یابد.

نویسنده رمان «تلاوت» نثر شاعرانه رمان را برای تلطیف فضای عمومی جامعه مناسب دانست و گفت: در سال های گذشته در کشورما حوادث تلخی رخ داد که جامعه را به سوی زمختی سوق داد و عواطف را کمرنگ کرد. هرچند این حوادث تلخ در زمان جنگ نیز رخ می داد اما فضای عمومی جامعه هرگز تا این حد خشن نشد. به دلیل همین فضای نه چندان دلچسب تصمیم گرفتم در رمان «تلاوت» دست به دامان معرفت شود و داستان را از طبیعت آغاز کنم.

رمان «تلاوت» تولید مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما