loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گنجشک ها نقطه گنجشک سر خط

ناشر سوره مهر

نویسنده ظریفه روئین

تعداد صفحات : 115

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 8900 10003022
24,000 22,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«گنجشک ها نقطه، گنجشک سرخط» نخستین کتاب ظریفه رویین در حوزه ادبیات بزرگسالان است. پیش از این چندین کتاب از این نویسنده در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده بود. «گنجشک ها نقطه، گنجشک سرخط» نام نخستین داستان این کتاب است و 14 داستان دیگر که همگی حجم و اندازه ای تقریبا مشابه دارند، با درونمایه ای مشترک و نزدیک به هم.
نخستین داستان، که نام مجموعه نیز بر اساس آن انتخاب شده است، ماجرای دختر جوانی را روایت می کند که از نظر رفتاری و نوع نگاه با والدین خود اختلاف دارد و عدم درک دختر از طرف پدر و مادر، تاثیری عمیق و عجیب بر شخصیت او می گذارد، به گونه ای که دختر، در واکنشی توهم گونه احساس می کند به گنجشک تبدیل شده است: «... پدر به کنارت می آید، با دل انگشتانش سر کوچکت را نوازش می کند. توی چشم های آبی ات خیره می شود و تو هم توی چشم های سیاهش نگاه می کنی. دو گنجشک توی مردمک چشمش[هایش] می بینی. ... دست هایت را ناخودآگاه از هم باز می کنی. درست مثل یک پرنده. بعد آن ها را بالا و پایین می بری. از لبه پنجره پایین می پری با حالتی مثل یک گنجشک، جیک جیک کنان دور اتاق پرواز می کنی.»

همان طور که پیش تر گفته شد، داستان های این مجموعه درون مایه ای مشابه نخستین داستان دارند و ویژگی مشترک بعدی نیز نگاه موجز و مینی مالیستی حاکم برآن هاست و دغدغه های زنانه نویسنده.

«اطلسی ها»، «لحظه های سوخته» «بیست وچهار پله تا...»، «یکی از همین روزها»، «بگذار همه چیز خراب شود»، «باد که بیاید»، «ماهی تنگ بلور»، «مثل همه بچه ها»، «آخرین سه شنبه»، «خاک سپاری»، «برای زنده ماندن»، «ردپایی بر ساحل»، «فصل تازه» و «از آن همه دیروز» نام دیگر داستان های این مجموعه اند.

در بخشی از این کتاب آمده است:
«پدر پاکت میوه را توی بغلت می گذارد. سلام می کنی. سر تا پایت را نگاه می کند.
ـ باز که تو حیاطی؟
ـ مگه عیبی داره؟
چیزی نمی گوید. چپ چپ نگاهت می کند و رد می شود. اصلا دوست ندارد با گنجشک ها دمخور باشی. در حالی که پشتش به توست، می گوید: «تو دیگه بچه نیستی.»
«گنجشک ها با جیک جیکشان خانه را روی سر گذاشته اند. تو از صدای آن ها لذت می بری. مادر به اعتراض می گوید: وای سرم رفت. و تو را نگاه می کند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما