loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه نما: امام (ره) در کلام رهبر انقلاب

ناشر موسسه فرهنگی هنری خراسان

گردآورنده کتاب مهدی صانعی

سخنران سید علی خامنه ای

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 79

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

سیره و خط امام خمینی (ره) در کلام رهبر معظم انقلابچالش اصلی همه تحولات بزرگ اجتماعی - از جمله انقلاب ها - صیانت از جهت گیری بسمت هدف ها در یک انقلاب، در یک حرکت اجتماعی صیانت نشود و محفوظ نماند، آن انقلاب به ضد خود تبدیل خواهد شد. برای اینکه این جهت گیری غلط و این انحراف اتفاق نیفتد... باید سر راه، شاخص هایی و جود داشته باشد. اگر این شاخص ها روشن و واضح بود، در معرض دید مردم بود، انحراف اتفاق نمی افتد...خود امام، برجسته ترین شاخص هاست؛ رفتار امام، گفتار امام. خوش بختانه بیانات امام در دسترس است، تدوین شده است. وصیت نامه امام، آشکارا همه مافی الضمیر امام را برای آینده انقلاب تبیین می کند... اگر نظرات امام، بد بیان شد، بد تبیین شد، مثل این است که قطب نما از کار بیفتد، راه گم می شود...نباید برای خوش آمد این و آن، برخی از مواضع حقیقی امام را یا انکار کرد، یا مخفی نگه داشت. بعضی این جور فکر می کنند - و این فکر غلطی است - که برای اینکه امام پیروان بیشتری پیدا کند، کسانی که مخالف امام هستند، آنها هم به امام علاقه مند شوند، بایستی ما بعضی از مواضع صریح امام را پنهان کنیم یا نگوییم یا کم رنگ کنیم؛ نه، امام هویتش، شخصیتش به همین مواضعی است که خود او با صریح ترین بیان ها، روشن ترین الفاظ و کلمات، آنها را بیان کرد. همین ها بود که دنیا را تکان داد. همین مواضع صریح بود که توده های عظیم را مشتاق ملت ایران و بسیاری را پیرو ملت ایران کرد. این نهضت عظیم جهانی که شما امروز در گوشه و کنار دنیای اسلام نشانه های آن را می بینید، از این طریق به راه افتاد.

سیره و خط امام خمینی(ره) در کلام رهبر معظم انقلابچالش اصلی همه تحولات بزرگ اجتماعی - از جمله انقلاب ها - صیانت از جهت گیری بسمت هدف ها در یک انقلاب، در یک حرکت اجتماعی صیانت نشود و محفوظ نماند، آن انقلاب به ضد خود تبدیل خواهد شد. برای اینکه این جهت گیری غلط و این انحراف اتفاق نیفتد... باید سر راه، شاخص هایی و جود داشته باشد. اگر این شاخص ها روشن و واضح بود، در معرض دید مردم بود، انحراف اتفاق نمی افتد...خود امام، برجسته ترین شاخص هاست؛ رفتار امام، گفتار امام. خوش بختانه بیانات امام در دسترس است، تدوین شده است. وصیت نامه امام، آشکارا همه مافی الضمیر امام را برای آینده انقلاب تبیین می کند... اگر نظرات امام، بد بیان شد، بد تبیین شد، مثل این است که قطب نما از کار بیفتد، راه گم می شود...نباید برای خوش آمد این و آن، برخی از مواضع حقیقی امام را یا انکار کرد، یا مخفی نگه داشت. بعضی این جور فکر می کنند - و این فکر غلطی است - که برای اینکه امام پیروان بیشتری پیدا کند، کسانی که مخالف امام هستند، آنها هم به امام علاقه مند شوند، بایستی ما بعضی از مواضع صریح امام را پنهان کنیم یا نگوییم یا کم رنگ کنیم؛ نه، امام هویتش، شخصیتش به همین مواضعی است که خود او با صریح ترین بیان ها، روشن ترین الفاظ و کلمات، آنها را بیان کرد. همین ها بود که دنیا را تکان داد. همین مواضع صریح بود که توده های عظیم را مشتاق ملت ایران و بسیاری را پیرو ملت ایران کرد. این نهضت عظیم جهانی که شما امروز در گوشه و کنار دنیای اسلام نشانه های آن را می بینید، از این طریق به راه افتاد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما