loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حق بر توسعه در نظام بین الملل حقوق بشر و آموزه های اسلامی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده مهدی فیروزی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 660

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89071 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تحولات پرشتاب گفتمان حقوق بشر معاصر طی یک سده اخیر، علاوه بر فراگیرشدن این گفتمان، گسترش مفهومی و هنجاری آن را به نحو فزاینده‌ای موجب شده است؛ به گونه‌ای که قلمرو آن به عرصه‌های جدیدی همچون صلح، توسعه و محیط زیست نیز گسترش پیدا کرده و ظهور نسل جدیدی از حقوق بشر را موجب شده است. تلقی توسعه به عنوان حقی بشری و در نتیجه پیدایش «حق بر توسعه»، به عنوان یکی از مصادیق نسل سوم حقوق بشر و ذیل عنوان حقوق همبستگی، در همین راستا قابل تحلیل و ارزیابی است.
نظر به اهمیت حق بر توسعه و آثار فراوانی که می‌تواند بر زندگی افراد و ملت‌ها داشته باشد، پژوهش حاضر عهده‌دار بررسی تطبیقی این حق از حیث مفهوم، مبانی، منابع، ماهیت، محتوا، اهداف، موانع و ضمانت اجرای آن در نظام بین‌الملل حقوق بشر و آموزه‌های اسلامی به‌ویژه فقه امامیه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما