loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی تاریخی کارکرد دینی و سیاسی اماکن مذهبی تهران در قاجار

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده حامد قرائتی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 316

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89076 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اماکن مذهبی هر یک متناسب با خاستگاه معرفتی خود، تروج‌دهنده گفتمان متفاوتی از باورهای دینی می‌باشند. در دوره قاجار به دلیل کشاکش عناصر تجددخواه و سنت‌خواه و استفاده ابزاری از باورهای مذهبی، اماکن مذهبی نقش مؤثری در هدایت خیزش های فکری و سیاسی در جامعه ایفا نمودند.
این پژوهش پس از بیان گزارشی توصیفی از اماکن مذهبی تهران، به تحلیل و بررسی تاریخی و کارکرد این اماکن در دو عرصه دینی و سیاسی پرداخته است.
در این دوره اماکن مذهبی به‌ویژه مسجدها محل برگزاری مناظره علما با بدعت‌گزاران دینی، خرافه‌زدایی از مناسک دینی، آشناساختن کارشناسان دینی با مطالبات و مسئولیت‌های اجتماعی، پاسخگویی به شبهه ها، مبارزه با استبداد، حفاظت از مصلحان اجتماعی و دینی و حتی محلی امن برای صیانت از مظاهر هنری تمدن اسلامی ـ ایرانی بوده‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما