loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عموی چشم انتظارت: چند روایت از دوران اسارت آزادگان و نامه ‌نگاری آنها با حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای

ناشر موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی

تحقیق و تنظیم کتاب مرکز صهبا

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 183

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89358 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «عموی چشم‌ انتظارت»، بیان چند روایت از دوران اسارت آزادگان و نامه ‌نگاری آنها با حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای است.

روایت ‌های ابتدای کتاب از ماجرای اعزام آزادگان به جبهه آغاز می ‌شود، به نحوه اسیر شدن و شرایط اسارت می‌ پردازد و تا زمان آزادی ادامه پیدا می ‌کند. وجه ‌اشتراک روایت‌ های کتاب، نامه‌ نگاری اسرا، با حضرت آقا هست. با توجه به شرایط اسارت، نوشتن نامه ‌هایی با مخاطب حضرت امام و حضرت آقا با خطرات زیادی برای آزادگان عزیز همراه بود؛ این نامه‌ ها معمولاً در اتاق سانسور از بین می ‌رفت. جایی که عراقی ‌ها به همراه تعدادی از منافقین، نامه ‌ها را کنترل می ‌کردند تا مطلب خاصی در نامه ‌ها نباشد و به ایران نمی ‌رسید.

رسیدن نامه ‌هایی معدود که با خلاقیت آزادگان و به ‌صورت رمزی نگارش شده و ‌رسیده، شبیه معجزه است؛ معجزه ‌ای برای ماندگار شدن ارادت اسرا به امام و حضرت آقا (و بالعکس) در تاریخ. در مقابل، روایت ششم و پایانی کتاب، شرحی ا‌ست از شرایط اسرای عراقیِ دوران جنگ که مهمان جمهوری اسلامی بودند و در امتداد زمان اسارت خود، خدمات فراوانی از جانب نظام اسلامی دریافت کردند، که منجر به علاقه و ارادت آنها به ایران و جمهوری اسلامی شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما