loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هفت خان شستن: خاطرات طلاب و گروه های جهادی فعال در تغسیل و تدفین اموات کرونایی

تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی | مدافعان سلامت 3

4 (1)

ناشر راه یار

تحقیق و تنظیم کتاب محمدحسین عظیمی | زهرا سادات هاشمی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89363 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«هفت ‌خان شستن»، سومین جلد از مجموعه عناوین انتشارات راه یار در رده «مدافعان سلامت» است که محمدحسین عظیمی و زهراسادات هاشمی، تحقیق و محمدجواد رحیمی نیز تدوین آن را بر عهده داشته ‌اند.

در بخشی از مقدمه کتاب «هفت خان شستن» آمده است:

... از بس توی گوشمان خوانده بودند که عصبی و عقب ‌مانده هستیم، داشت باورمان می ‌شد؛ اما به وقت کرونا، نه به فروشگاهی حمله کردیم، نه حرمت کسی را شکستیم و نه به داروها و وسایل بهداشتی بقیه کشورها چشم طمع دوختیم. به جای همه اینها رفتیم پای کار. یکی برای تولید ماسک داوطلب شد، یکی برای ضدعفونی معابر. پرستارها هم رفتند توی دهان شیر تا مردمشان را نجات دهند. حتی برای حفظ حرمت اموات کرونایی، عده ‌ای داوطلب شدند، پیه همه چیز را به تنشان مالیدند و رفتند توی غسالخانه. انگار حال ‌و هوای دهه شصت را از پستوی تاریخ درآورده بودند تا یک بار دیگر تکرار شود.

اگر خبر این فداکاری‌ ها کنار تخت بیمارستان ‌ها، کنج کارگاه ‌های تولید ماسک، کف خیابان‌ ها یا روی سنگ غسالخانه‌ ها جا می‌ ماند و فراموش می‌ شد، برخی رسانه ‌ها بدون هیچ دست‌ اندازی ذهن مخاطب‌ هایشان را عاریه می ‌گرفتند و همه چیز را تحریف می ‌کردند. در این بمباران خبری و تحریف وقت و بی‌ وقت حقایق، ثبت و نشر خاطرات نیروهای جهادی می ‌توانست مثل شلیک منور، راه و بی‌ راه را از هم جدا کند. این شد که به سراغ تیم غسالخانه شیراز رفتیم و پای صحبت ‌های آنها نشستیم تا خاطراتشان را در قالب کتابِ پیشِ رو منتشر کنیم ... .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما